Nissan і Renault встановлювали заборонені «пристрої ураження» на дизельні автомобілі

18:35 22.05.2025
Nissan і Renault встановлювали заборонені «пристрої ураження» на дизельні автомобілі

Шотландський суд ухвалив історичне рішення, дозволивши подати колективний позов проти автовиробників Nissan та Renault через звинувачення у маніпуляціях з викидами дизельних автомобілів. Розгляд справи пов'язаний із масштабним екологічним скандалом, що отримав назву «дизельгейт», у межах якого вже були судові рішення проти інших автогігантів, включно з Mercedes-Benz і Volkswagen. В основі позову - звинувачення у використанні обома компаніями спеціальних пристроїв, які дозволяли обманювати під час офіційного тестування на відповідність нормам викидів.

За даними суду, йдеться про так звані «defeat devices» - програмні або технічні засоби, які змінюють поведінку двигуна під час тестів на викиди, створюючи хибне враження про екологічну чистоту автомобіля. У звичайних умовах експлуатації рівень шкідливих речовин, зокрема оксидів азоту, значно перевищував допустимі норми, що суперечить як стандартам Великої Британії, так і нормам Європейського Союзу. Саме на цьому ґрунтується юридична позиція позивачів, які стверджують, що були введені в оману й зазнали фінансових втрат, придбавши транспортні засоби, що не відповідали задекларованим характеристикам.

Груповий позов охоплює приблизно 8500 власників автомобілів, які вимагають компенсацію за понесені збитки. Представником позивачів виступає адвокат Джозеф Макай, який скористався можливістю ініціювати колективний процес завдяки реформам у цивільному судочинстві Шотландії. Ці зміни дозволили формально закріпити механізм подання так званих «групових проваджень» (group proceedings), що значно полегшило шлях до судового розгляду подібних справ для великої кількості заявників одночасно.

Попри спроби компанії Nissan заблокувати процес на попередньому етапі, суд відхилив усі заперечення, визнавши обґрунтованість позову. Автовиробники намагалися оскаржити саму можливість колективного розгляду справи, наполягаючи на індивідуальному підході до кожного випадку, однак суд дійшов висновку, що застосування саме групового підходу є доцільним, зважаючи на ідентичну суть претензій, кількість потерпілих і характер порушень.

Ситуація з Renault і Nissan стала черговим гучним етапом після низки гучних скандалів в автомобільному секторі. Зокрема, раніше концерн Volkswagen погодився виплатити компенсацію в розмірі 193 мільйони фунтів стерлінгів у межах мирової угоди з британськими власниками автомобілів, постраждалими від схожих маніпуляцій. А Mercedes-Benz програв аналогічну справу, що створило додатковий прецедент для судових органів.

На тлі вже ухвалених рішень у справах інших компаній, увага як юридичної спільноти, так і широкої громадськості нині прикута до подальшого розвитку подій навколо Renault і Nissan. Судовий процес у Шотландії має всі шанси стати новою віхою в юридичній боротьбі споживачів за свої права. У разі доведення вини автовиробників, обидві компанії можуть опинитися перед необхідністю виплати значних компенсацій, що матиме не лише фінансові, а й репутаційні наслідки для брендів. І хоча остаточне рішення ще попереду, вже зараз можна говорити про посилення тиску на автомобільну галузь у частині відповідальності за екологічні стандарти та прозорість комерційних практик.


Источник: The Independent
Фото: Renault
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024