Офіційно підтверджено: жодного об'єднання між автоконцернами Stellantis і Renault не планується. Тимчасовий виконавчий голова Stellantis Джон Елканн чітко спростував чутки про можливе злиття, підкресливши в коментарі для Financial Times, що наразі такі переговори не ведуться. Ця заява поклала край припущенням, які активно ширилися навесні й ґрунтувалися на інсайдерській інформації про можливу участь французького уряду у просуванні такої ініціативи. Відомо, що держава є основним акціонером Renault і водночас має частку в Stellantis через держбанки, що підживлювало припущення про потенційний альянс.
Як зазначає Reuters, Елканн наголосив, що Stellantis зосереджена на реалізації власної довгострокової стратегії, яка передбачає незалежний розвиток компанії, без об'єднання з Renault чи будь-яким іншим виробником. Ця позиція виглядає цілком логічною на тлі фінансових викликів, які наразі переживає Stellantis: концерн нещодавно знизив прогнози по прибутках і оголосив про необхідність більших витрат, ніж планувалося раніше, для утримання позицій на ринку США. Внаслідок цього ринкова вартість компанії суттєво впала - акції просіли на 55%, а загальна капіталізація скоротилася на 47 мільярдів євро. Це стало найгіршим результатом серед усіх європейських автовиробників на сьогодні.
Що ж до Renault, то компанія продовжує зосереджуватись на реструктуризації своїх відносин з японським партнером Nissan. У межах домовленостей, які набули чинності навесні цього року, обидві сторони знизили частку перехресного володіння акціями з 15% до 10%, водночас зберігши стратегічний паритет. Цей крок покликаний зменшити взаємозалежність і дозволити кожній стороні більш гнучко ухвалювати стратегічні рішення. Крім того, Nissan звільнився від зобов'язань щодо інвестування в електромобільний підрозділ Renault, що свідчить про поступовий перехід до автономного управління у ключових напрямках.
Водночас Renault отримав повний контроль над спільним індійським підприємством RNAIPL (Renault Nissan Automotive India Pvt Ltd), викупивши 51% акцій у Nissan. Таким чином, французький виробник отримує можливість самостійно контролювати діяльність компанії в одному з найбільших і найперспективніших автомобільних ринків світу, що дає йому додаткові можливості для розвитку в Азії.
На тлі цих подій офіційне спростування чуток про об'єднання Stellantis і Renault виглядає цілком обґрунтованим, адже обидва концерни, попри складну ситуацію на світовому ринку, прагнуть діяти самостійно, покладаючись на власні ресурси й стратегії. Таким чином, ідея про глобальний альянс двох гігантів наразі не знаходить підтвердження ні на рівні менеджменту, ні на рівні державної політики Франції.