Європарламент відклав закон з посилення автомобільних викидів

19:10 14.05.2025
Європарламент відклав закон з посилення автомобільних викидів

Європейський парламент більшістю голосів ухвалив рішення про відтермінування набуття чинності нового регламенту щодо квотування викидів вуглекислого газу від автомобілів, перенісши його старт із 2025 на 2027 рік. Це рішення стало значним полегшенням для європейських автовиробників, які останніми роками перебувають під сильним тиском через конкуренцію з боку китайських брендів, що активно розширюються на європейському ринку, а також у зв'язку з ризиками запровадження додаткових імпортних мит зі сторони США, зокрема через політику Дональда Трампа.

Під час голосування 458 євродепутатів висловилися за відтермінування, 101 проголосував проти, ще 14 утримались. Запропоноване відтермінування стало відповіддю на заклики автовиробників, які попереджали, що запровадження нових норм у 2025 році без належної підготовки могло б спричинити критичні фінансові наслідки для галузі. За попередніми оцінками, штрафи за невиконання норм могли б коштувати автомобільному сектору понад 15 мільярдів євро. Відповідно, перенесення термінів розглядається багатьма як тимчасовий компроміс, покликаний дати змогу адаптуватися до нових вимог без серйозних збитків для європейської промисловості.

Однак навіть попри чинні екологічні стандарти, ситуація з викидами від транспортного сектору в Євросоюзі залишається невтішною. Як зазначено у звіті Європейської Рахункової палати, протягом останніх десяти років країни ЄС фактично не змогли досягти зменшення рівня шкідливих викидів в атмосферу від автотранспорту, що працює на бензинових і дизельних двигунах. У доповіді йдеться про те, що сучасні автомобілі, попри технологічні вдосконалення, насправді стали потужнішими і важчими: порівняно з моделями 7-10-річної давнини, нинішні авто в середньому важчі на 10% і мають на 25% вищу потужність. Це, у свою чергу, суттєво нівелює потенційну ефективність навіть найсучасніших двигунів внутрішнього згоряння, оскільки зростає загальне споживання пального та обсяги шкідливих викидів.

Представники Європейського парламенту в офіційній заяві підкреслили, що перенесення строків запровадження нового регламенту не є відмовою від кліматичних цілей ЄС, а покликане забезпечити збалансований підхід між захистом довкілля та економічною стабільністю індустрії, яка ще не повністю оговталась від наслідків пандемії, енергетичної кризи та геополітичної нестабільності. У заяві наголошується, що до 2027 року Євросоюз планує зберегти за собою гнучкість у реалізації кліматичної політики, аби не створити додаткових бар'єрів для власних виробників у конкуренції з міжнародними гравцями, зокрема з тими, хто не дотримується таких жорстких екологічних стандартів.


Источник: European Parliament
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024