Компанія Land Rover офіційно презентувала перші фотографії майбутнього бойового позашляховика Defender, який візьме участь у легендарному ралі-рейді Dakar - вперше в історії бренду. На старт марафону вийдуть одразу три автомобілі, а однією з головних сенсацій стало підтвердження участі в заводській команді справжньої ікони автоспорту - 14-разового переможця «Дакара» Стефана Петеранселя. Його напарником стане один із найперспективніших молодих пілотів сучасності - литовець Рокас Бацюшка, а ім'я третього гонщика буде оголошено пізніше.
Для участі в найскладнішому у світі ралі-рейді Land Rover створює спеціалізовану версію Defender Dakar D7X-R, яка базується на новітній модифікації Defender Octa. Це найбільш екстремальний варіант серійного Defender, який уже в стандартному виконанні оснащується потужним бітурбованим двигуном V8 об'ємом 4,4 літра з системою м'якого гібрида на 48 вольт. У парі з 8-ступеневою трансмісією силовий агрегат видає вражаючі 635 кінських сил та 750 Нм крутного моменту. Усе це дозволяє масивному позашляховику розганятися до 100 км/год за рівно 4 секунди, а максимальна швидкість становить 250 км/год.
Підвіска Defender Octa, яка буде адаптована і для ралійної версії, базується на новітній пневмосистемі 6D Dynamics, яка вперше була представлена на Range Rover Sport. Ця система забезпечує активне управління кренами та дозволяє зберігати стабільність автомобіля навіть на надвисоких швидкостях на бездоріжжі. Крім того, у версії Octa використані потужні гальмівні механізми Brembo з шестипоршневими супортами, а кліренс позашляховика становить вражаючі 319 мм. Також покращено артикуляцію підвіски - параметр, критично важливий для серйозного офроуду.
Однією з особливостей Octa є спеціально розроблений режим керування, адаптований під динамічну їзду бездоріжжям - зокрема на високій швидкості. Під час підготовки до «Дакара» інженери Land Rover тестують болід у реальних умовах пустелі, зокрема в Марокко, де проводиться повномасштабна обкатка прототипів.
Окрім участі в самих змаганнях, Defender також виступить офіційним партнером ралі-рейду Dakar. Компанія не лише створить бойові машини, а й забезпечить логістичну підтримку організаторам змагань і журналістам. Для цього буде використано декілька серійних Defender Octa, а також шість спеціальних «розвідувальних» машин для попереднього тестування маршрутів. Найімовірніше, ці автомобілі будуть побудовані на базі Defender Octa або на основі спеціалізованих короткобазових Defender 90 від підрозділу Bowler Motorsport, що вже давно займається екстремальними перетвореннями Land Rover для спорту.
Вихід Defender на сцену одного з найважчих і найпрестижніших змагань у світі бездоріжжя є не просто амбітним кроком Land Rover. Це свідчення того, що бренд, який десятиліттями асоціювався з витонченим преміум-позашляховиком, готовий довести свою технічну спроможність у найекстремальніших умовах. Запрошення до команди таких зірок, як Петерансель і Бацюшка, додає проєкту ваги та престижу, а можливість змагатися на рівних із брендами з глибоким спортивним корінням, на кшталт Toyota або Audi, відкриває нову главу в історії Defender.
За наявною інформацією, офіційна прем'єра бойової версії Defender Dakar відбудеться ближче до завершення 2025 року, а дебют на трасі очікується під час наступного ралі-марафону Dakar Rally 2026. Для компанії це буде не лише спортивна подія, а й глобальна демонстрація надійності, інженерної досконалості та технологічного прориву, які стоять за новим поколінням Defender.