На заводах BMW почали працювати електровантажівки MAN eTGX

19:15 07.05.2025
На заводах BMW почали працювати електровантажівки MAN eTGX

Промислова логістика в Європі зазнає помітних змін: між заводами BMW у Регенсбурзі та Лейпцигу запустили в експлуатацію першу повністю електричну вантажівку MAN eTGX, яка тепер щодня долає маршрут протяжністю 360 кілометрів в один бік. Цей магістральний електротягач оснащено напівпричепом підвищеного об'єму для перевезення комплектуючих, що використовуються у виробничому процесі. Як зазначають у компанії MAN Truck & Bus, споживання електроенергії вантажівкою становить близько 75 кВт-год на кожні 100 кілометрів пробігу.

Сьогодні цей маршрут між двома заводами BMW обслуговується в середньому 25 разів на день у обидва боки, переважно за участі дизельних вантажівок та тягачів, що працюють на біо-LNG - біометані у зрідженому стані. Експлуатація лише одного електротягача вже дозволяє знизити обсяг викидів СО2, але потенційне переведення всього автопарку логістичної компанії Elflein на електротягу могло б забезпечити значно масштабніший ефект. За оцінками, зробленими на основі розрахунку викидів 251 кг СО2 на одну ходку, при 50 рейсах на день упродовж п'яти робочих днів на тиждень, це дозволило б уникнути викидів до 3000 тонн вуглекислого газу щороку.

Електричний магістральний тягач MAN eTGX має модульну архітектуру, що дозволяє конфігурувати його з чотирма, п'ятьма або шістьма батарейними блоками. У максимальній комплектації він здатен подолати до 500 кілометрів без підзарядки, що дозволяє ефективно використовувати його для міжзаводських перевезень середньої дальності. Залежно від потреб замовника, електротягач доступний з одним із двох електродвигунів: потужністю 449 або 544 кінських сили.

Для підзарядки передбачено використання системи CCS із максимальною потужністю зарядки 375 кВт. Утім, компанія MAN також повідомила, що незабаром стане доступною ще швидша система заряджання - мегаватного класу MCS (Megawatt Charging System), яка забезпечить суттєве скорочення простоїв на маршрутах та підвищення ефективності транспорту.

У компанії Elflein Logistics, яка забезпечує перевезення між заводами BMW, заявляють, що впровадження MAN eTGX стало важливим кроком у досягненні цілей сталого розвитку. Вони наголошують, що електрифікація магістральних перевезень - не просто технологічне оновлення, а ключовий елемент у стратегії декарбонізації логістичних процесів в Європі, які донині залежали від традиційного викопного палива.

Запуск MAN eTGX на регулярний маршрут також свідчить про зрілість технологій електромобільності у сегменті вантажних перевезень великої вантажопідйомності. Це перший випадок, коли MAN впроваджує електричний тягач не в рамках тестової програми, а як повноцінний елемент щоденної логістики. Як підкреслюють у компанії, досвід, отриманий під час цієї співпраці з BMW і Elflein, стане основою для масштабнішого розгортання таких рішень в інших регіонах та з іншими партнерами.

Цей приклад не лише демонструє технічну можливість заміни дизельного транспорту на електричний, а й показує економічну та екологічну доцільність таких змін. Успішна інтеграція MAN eTGX у реальний щоденний ланцюг постачання між двома заводами одного з найбільших автовиробників світу відкриває нові перспективи для всієї індустрії вантажного транспорту в умовах кліматичних викликів і європейських цілей щодо зменшення викидів парникових газів.


Источник: MAN
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024