Ford припинив розробку нової електронної платформи для своїх автомобілів

22:24 04.05.2025
Ford припинив розробку нової електронної платформи для своїх автомобілів

Американський автовиробник Ford ухвалив рішення відмовитися від розробки амбітного проєкту FNV4 - новітньої програмно-апаратної платформи, яка мала стати ключовою для створення як електромобілів, так і моделей із двигунами внутрішнього згоряння. Причиною такого кроку стали надмірні витрати, внутрішні затримки та загальна невизначеність у стратегії цифрової трансформації компанії. Про це повідомляє агентство Reuters з посиланням на джерела в керівництві Ford.

Платформа FNV4 передбачала реалізацію так званої «зональної» архітектури, що мала замінити традиційне компонування великої кількості блоків керування. Концепція передбачала, що функціонал автомобіля буде централізовано контролюватися за допомогою кількох потужних обчислювальних вузлів, які відповідатимуть за роботу всієї електроніки автомобіля. Такий підхід дозволяв би значно спростити оновлення програмного забезпечення, зменшити залежність від сторонніх постачальників електроніки та підвищити стабільність і безпеку систем. Крім того, розробники прагнули уніфікувати кодову базу для різних моделей, уникнувши проблеми фрагментації, яка десятиліттями переслідує традиційні автомобільні концерни.

Проєкт курував Даг Філд - колишній високопоставлений керівник Tesla і Apple, відомий своїми здобутками у сфері розробки споживчої електроніки та електромобільних технологій. Його участь у FNV4 з самого початку розглядалася як гарантія глибокої реформи підходів Ford до цифровізації. Проте в реальності, за повідомленням джерел, компанія зіткнулася з хронічним перевищенням бюджету, складністю інтеграції інновацій у чинну інфраструктуру та нездатністю вкластися у заплановані терміни. У підсумку вкладення в розробку цієї платформи стали частиною значних збитків Ford у сегменті програмного забезпечення та електромобілів - лише у 2023 році компанія зазнала втрат у розмірі 4,7 мільярда доларів, а у 2024 році прогнозований дефіцит перевищить 5 мільярдів доларів.

Згортання проєкту FNV4, однак, не означає повної відмови Ford від створення власних цифрових рішень. У компанії заявили, що надалі програмні напрацювання буде продовжено в межах більш гнучкої, експериментальної команди, відомої як «skunkworks», що базується в Каліфорнії. Така модель організації передбачає менший рівень бюрократії, оперативне прийняття рішень і зосередженість на проривних технологіях, подібно до підходу, який раніше практикували у Lockheed Martin чи Google.

Відмова від масштабного FNV4 демонструє зміщення акцентів Ford із надто централізованих рішень на гнучкіші, адаптивні моделі розробки. Це може бути реакцією не лише на фінансові труднощі, а й на загальне уповільнення темпів розвитку ринку електромобілів у США, зокрема через зміну споживчих настроїв, нестабільність ланцюгів постачання та посилення конкуренції з боку китайських виробників, які стрімко просуваються на глобальні ринки.

Платформа FNV4 у своїй початковій концепції мала потенціал стати ключовою технологічною відповіддю на лідерство Tesla в галузі інтегрованих архітектур, де програмне забезпечення відіграє не менш важливу роль, ніж апаратна частина. Втім, в умовах нинішньої економічної ситуації Ford вирішив зосередитися на покроковому впровадженні нових технологій і скоригувати довгострокові плани, уникаючи надмірної концентрації ресурсів у одному напрямі. Як результат - замість уніфікованої масштабної системи, компанія, ймовірно, віддасть перевагу поступовому нарощуванню можливостей на базі вже існуючих платформ, з урахуванням практичного досвіду і фінансових ризиків.


Источник: Carscoops
Фото: Ford
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024