Гоночний Ford Mustang GTD знову вразив світ автоспорту, встановивши новий рекорд для серійних американських автомобілів на легендарному треку Нюрбургринг. Купе з оновленими технічними характеристиками подолало Північну петлю (Nordschleife) за 6 хвилин 52,072 секунди, тим самим не лише покращивши власний попередній результат, а й забезпечивши собі п'яту позицію в загальному рейтингу серійних спорткарів, офіційно зафіксованому на німецькому треку.
У компанії Ford наголосили, що цей прорив став можливим завдяки серйозним доопрацюванням шасі та трансмісії, покращеній аеродинаміці й новим налаштуванням антиблокувальної гальмівної системи (ABS). За словами інженерів, автомобіль був адаптований до високошвидкісного характеру траси Нюрбургринг, де аеродинамічна стабільність і точність реакцій мають критичне значення. Mustang GTD, попри свій м'язистий американський характер, продемонстрував поведінку справжнього гоночного боліда, що дало змогу вийти на рівень європейських суперкарів, традиційно домінуючих на цьому треку.
Попередній рекорд Ford Mustang GTD був зафіксований у 2023 році - тоді автомобіль проїхав коло за 6 хвилин 57,685 секунди. Тобто оновлена версія зменшила цей час на понад п'ять секунд, що є значним досягненням для серійного автомобіля без залучення прототипних або гоночних компонентів. Більше того, Ford став першим американським автовиробником, серійний автомобіль якого подолав Нюрбургринг менш ніж за сім хвилин, що особливо важливо в контексті глобального суперництва із марками Європи та Японії.
Варто згадати, що ще торік представники Ford запевняли: Mustang GTD здатен на більше, проте не розкрив весь свій потенціал через несприятливі погодні умови під час попередньої спроби. У 2024 році ці умови були оптимальними, а технічні вдосконалення - влучними. В результаті Mustang GTD довів, що він не просто емоційна данина історії американських мускул-карів, а сучасна інженерна розробка, спроможна кинути виклик найкращим у світі.
Ford Mustang GTD оснащується потужним двигуном V8 з нагнітачем, що видає понад 800 кінських сил, а вся концепція моделі була розроблена у тісній співпраці з командою, яка створювала гоночний Mustang GT3. Задля досягнення максимальної ефективності було застосовано активну аеродинаміку, адаптивну підвіску з можливістю змінювати кліренс, а також легкі матеріали в конструкції кузова.
У Ford також зазначили, що метою проєкту GTD було створити дорожній автомобіль, який за характеристиками не поступається справжнім гоночним болідам. І результат на Нюрбургрингу це тільки підтверджує. Оскільки серійне виробництво Mustang GTD буде обмежене, ймовірно, модель стане не лише технічним символом нової епохи американських спорткарів, а й предметом інвестиційного інтересу серед колекціонерів по всьому світу.