Ford планує суттєво розширити виробництво в Китаї у відповідь на підвищення імпортних мит, оголошене головою КНР Сі Цзіньпіном. Як повідомив журналістам Лю Цзішэн, глава китайського офісу Ford, компанія пришвидшить локалізацію виробництва імпортних деталей, маючи на увазі насамперед компоненти американського походження. За словами топменеджера, процес потребуватиме певного часу, однак вже зараз із головним офісом компанії ведуться переговори про розширення лінійки моделей, що виготовлятимуться безпосередньо в Китаї на підприємствах Changan-Ford та JMC-Ford. Водночас Лю Цзішэн утримався від розкриття конкретних термінів або назв моделей, які можуть бути локалізовані.
Після рішення Сі Цзіньпіна про підвищення мит на американські товари концерн Ford змушений був припинити постачання в Китай таких популярних моделей, як F-150 Raptor, Mustang, Bronco, а також преміального позашляховика Lincoln Navigator. Ця ситуація призвела до значної невизначеності на ринку та вплинула на попит: зокрема, пікап Ford Ranger, що має велику частку імпортних деталей, став неймовірно затребуваним серед китайських покупців, оскільки очікується істотне зростання цін.
Незважаючи на складнощі, філія Ford China запевнила, що продовжить розвивати бізнес у регіоні та зробить усе можливе, щоб зберегти якість продукції незмінною в умовах зовнішніх змін. Особливої уваги заслуговують заяви керівництва компанії про поглиблену локалізацію виробництва саме в Китаї. Адже раніше, коли адміністрація Дональда Трампа запровадила торгові мита проти КНР, її метою було, навпаки, стимулювати повернення виробництва до США. Натомість нинішня ситуація демонструє протилежний ефект: навіть такі великі американські автовиробники, як Ford і General Motors, не поспішають переносити свої виробничі потужності з Китаю на батьківщину.
Крім того Сполучені Штати щороку імпортують із Китаю автозапчастин на суму близько 15-20 мільярдів доларів США. І це без урахування автомобілів, що також надходять на американський ринок. Наприклад, кросовери Lincoln Nautilus і Buick Envision, які виробляються у Китаї, мають високу популярність у Північній Америці: лише у 2024 році їхні сумарні продажі досягли 84 тисяч одиниць.
Тим часом у Китаї спостерігається тенденція до зміцнення внутрішнього ринку за рахунок пришвидшеної локалізації виробництва не лише американських брендів, але й європейських і японських компаній, що також адаптуються до змін міжнародної торгової політики Пекіна. У підсумку, розширення виробничих потужностей Ford у Китаї може стати не тимчасовим рішенням, а стратегічним кроком на довгострокову перспективу.