Mazda зробила ще один важливий крок на шляху до серійного виробництва свого концептуального спорткара Iconic SP, який був офіційно представлений наприкінці 2023 року. Ще тоді компанія підтвердила, що концепція створювалася з прицілом на запуск у масове виробництво, а згодом головний дизайнер Mazda Масасі Накаяма заявив, що вихід моделі на ринок очікується в «не такому вже й далекому майбутньому». З того часу процес підготовки постійно просувався вперед, і вже через місяць Накаяма підкреслював, що Iconic SP «крок за кроком наближається до виробництва».
Наразі, за словами офіційних представників компанії, Mazda практично подолала всі основні перепони на шляху до запуску серійної версії Iconic SP. У коментарі виданню Road & Track Масасі Накаяма, який обіймає посаду генерального менеджера відділу дизайну, повідомив, що компанія досягла великого прогресу в розв'язанні всіх технічних і нормативних питань, необхідних для того, аби автомобіль міг стати реальністю. Накаяма наголосив, що нині Mazda впевнена у своїй здатності запустити виробництво моделі, хоча, за його словами, висловлюватися потрібно «дуже обережно». Він особливо звернув увагу на те, що ключовим завданням було досягнення відповідності суворим стандартам викидів, зокрема нормам LEV IV у США та Euro 7 у Європі.
Відомо, що головною складністю став сам роторний двигун, адже традиційно саме ця технологія мала суттєві проблеми із відповідністю сучасним екологічним вимогам. Масасі Накаяма нагадав, що у 2012 році Mazda була змушена припинити використання роторних двигунів саме через екологічні обмеження. Він зазначив, що відповідність новим стандартам залишається «дуже високим бар'єром», однак підкреслив, що у 2024 році інженерна команда домоглася «дуже обнадійливого прогресу».
До обговорення ситуації також долучився головний технічний директор Mazda Рюіті Умесіта, який додав, що нині розробляється технологія, яка має забезпечити відповідність американським екологічним регламентам, і що прогнози компанії у цьому питанні є дуже позитивними. За його словами, Mazda «майже готова» до запуску виробництва Iconic SP.
Нагадаємо, що Mazda Iconic SP є концептуальним спорткаром із вкрай оригінальною технічною начинкою. Автомобіль оснащений унікальним двосекційним роторним двигуном об'ємом 1,6 літра (Two Rotor Rotary) у поєднанні з електроприводною системою, що створює гібридну силову установку. За офіційними даними, максимальна потужність такої конфігурації може досягати 370 кінських сил, що дозволяє очікувати від майбутньої серійної моделі вражаючі динамічні характеристики.
Mazda розглядає Iconic SP не лише як символічне повернення до коренів, зокрема до роторних технологій, які свого часу прославили бренд, але й як демонстрацію нових можливостей інженерного підходу, де класичні рішення адаптуються під сучасні екологічні та технологічні вимоги.