Компанія Archer Aviation, яка є частиною автоконцерну Stellantis, офіційно представила бачення нової мережі повітряного таксі у Нью-Йорку, яку реалізовує у співпраці з авіаперевізником United Airlines. Основу інноваційного сервісу становитиме електричний літальний апарат вертикального зльоту та посадки Archer Midnight, що розрахований на перевезення чотирьох пасажирів на відстань до 161 кілометра. Як стверджують в Archer, це перший реальний крок до практичного використання eVTOL-літаків у щоденних перевезеннях, які можуть змінити уявлення про міську мобільність.
Ключова мета проєкту - з'єднати центральні частини Нью-Йорка з трьома головними аеропортами мегаполіса: Ла-Гуардією, Ньюарком і JFK. Передбачається, що пасажири діставатимуться спеціального «Skyport» - вертолітного майданчика в межах Мангеттена або іншого району міста, звідки вирушатимуть безпосередньо до обраного аеропорту. Час у дорозі при цьому становитиме від 10 до 20 хвилин, залежно від початкової точки й маршруту. Таким чином, авіаперельоти всередині мегаполіса стануть істотно швидшими і зручнішими за традиційний наземний транспорт, для якого дорога до аеропорту іноді триває понад дві години, особливо в години пік.
Archer Midnight створений із прицілом на безпечну, ефективну й екологічну експлуатацію. Літак має повністю електричну силову установку та оснащений великою кількістю електронних систем, які відповідають за стабілізацію, навігацію й аварійне реагування, а також дозволяють знизити шум до мінімуму. Завдяки конструкції з вертикальним зльотом, Midnight може злітати та сідати на компактних майданчиках у щільно забудованому міському середовищі, що відкриває шлях до широкого впровадження у міську інфраструктуру.
У компанії Archer зазначають, що вже ведеться активна співпраця з Федеральною авіаційною адміністрацією США (FAA) з метою отримання сертифікату типу для літального апарата Midnight. Цей документ є обов'язковою умовою для легальної експлуатації апаратів у комерційних цілях. Archer планує отримати сертифікацію вже до 2025 року, після чого новий тип транспорту може почати роботу на регулярній основі.
Генеральний директор Archer Адам Гольдштейн у своїй заяві підкреслив стратегічну важливість Нью-Йорка як одного з найскладніших та найперевантаженіших аеропортових хабів у світі. Щороку три головні аеропорти мегаполіса обслуговують понад 150 мільйонів пасажирів, і транспортне сполучення між ними та Мангеттеном часто є вкрай проблемним через інтенсивний дорожній рух. За словами Гольдштейна, Archer спільно з United Airlines прагне перетворити поїздку до аеропорту з випробування на комфортну 10-хвилинну подорож з панорамними видами та без вуглецевого сліду.
Розгортання такої мережі повітряного таксі може стати однією з найамбітніших транспортних ініціатив у США, і її успішна реалізація створить прецедент для впровадження подібних рішень у мегаполісах по всьому світу. За планами Archer, після запуску в Нью-Йорку подібні сервіси з'являться в Лос-Анджелесі, Маямі та інших великих містах. Перші демонстраційні рейси можуть розпочатися вже до кінця 2025 року, одразу після завершення сертифікаційних процедур і остаточного погодження маршрутної мережі.