XPeng планує продавати гібрид пікапа і дрона вже у 2026 році

14:04 20.04.2025
XPeng планує продавати гібрид пікапа і дрона вже у 2026 році

Китайська компанія XPeng оголосила про амбітні плани запустити у серійне виробництво унікальний гібрид пікапа й дрона під назвою Land Aircraft Carrier («Наземний авіаносець») вже у 2026 році. Це революційне транспортне рішення буде доступне на внутрішньому ринку Китаю за ціною менше ніж 300 тисяч доларів США, а за межами країни - від 500 тисяч доларів. Виробництво стартує вже у 2025 році, однак вихід на міжнародні ринки займе додатковий час через складні нормативні бар'єри та необхідність узгодження з регуляторами.

Land Aircraft Carrier - це повністю електричний транспортний засіб із тривісною повнопривідною трансмісією формату 6x6, розрахований на перевезення чотирьох пасажирів. У вантажному відсіку автомобіля інтегровано складаний дрон із шістьма роторами, панорамною кабіною з оглядом у 270 градусів і двома місцями для пасажирів. Конструкція дозволяє автоматично складати маніпулятори дрона для зберігання. Після кожного польоту тривалістю до 15-20 хвилин (на дистанції до 20 км) дрон повертається до «материнського корабля» для підзарядки. Повне відновлення заряду триває всього 20 хвилин, і пікап здатен забезпечити до шести таких польотів поспіль. За китайським стандартом CLTC, загальний запас ходу електромобіля перевищує 1000 км. При цьому габарити транспортного засобу дозволяють йому безперешкодно паркуватися на стандартних підземних стоянках.

Для повноцінного використання комплексу Land Aircraft Carrier власник повинен буде мати як водійське посвідчення, так і окрему пілотну ліцензію. З метою спрощення управління компанія XPeng розробила однорівневу систему контролю, яка значно знижує поріг входу для користувачів у порівнянні з традиційними вертольотами. Тим не менш, для керування дроновою частиною все одно буде необхідно пройти спеціальне навчання. У XPeng прогнозують, що ця ініціатива може запустити найбільшу в історії Китаю державну програму з підготовки цивільних пілотів.

Особливу увагу розробники приділили питанню безпеки. Критичні системи управління, енергопостачання й зв'язку мають багаторівневе резервування, а карбонова конструкція дрона дозволяє зменшити його вагу без втрати міцності, що є принципово важливим при обмеженій вантажопідйомності апарата. На першому етапі Land Aircraft Carrier буде використовуватись на фіксованих маршрутах у межах міста, однак у компанії розраховують, що до 2035 року функціональність пристрою значно розшириться - зокрема, він зможе виконувати міжміські перельоти та забезпечувати доставку пасажирів «від дверей до дверей».

Незважаючи на технологічну готовність системи, головним викликом на шляху міжнародної експансії залишаються нормативні обмеження. У Китаї вже сформовано основні регуляторні рамки для подібних транспортних засобів, проте в інших країнах адаптація законодавства може розтягнутися на роки. Це, однак, не зупиняє XPeng: компанія заявляє про намір виробляти до 10 тисяч одиниць Land Aircraft Carrier щорічно. Якщо ці плани вдасться реалізувати, це зробить гібридний пікап-дрон найбільш масовим літальним апаратом у світі.

Новий транспортний засіб XPeng - це не просто концепт чи шоу-кар, а комерційний проєкт, який уже проходить фінальні етапи сертифікації. Прототипи пройшли реальні тестові випробування, і компанія веде переговори з рядом іноземних інвесторів та логістичних операторів, зацікавлених у використанні такого формату транспорту в мегаполісах. У перспективі XPeng також вивчає можливість інтеграції своїх апаратів у системи міської повітряної мобільності (UAM) - як елемент майбутньої транспортної інфраструктури, орієнтованої на зниження заторів у містах та оптимізацію логістики.


Источник: Drive
Фото: XPeng
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024