Компанія Zoox, що належить Amazon і спеціалізується на розробці безпілотних транспортних засобів, розпочала перший етап впровадження своїх технологій у Лос-Анджелесі. На вулицях міста вже з'явилися модифіковані кросовери Toyota Highlander з «ручним керуванням», які збирають дані для створення детальної цифрової карти. Оснащені лідарами, камерами та іншими сенсорами, автомобілі фіксують особливості трафіку, локації дорожніх робіт, маршрути міських подій та інші фактори, необхідні для тренування алгоритмів автономного водіння. Цей етап має закласти технічний фундамент для наступної фази - автономного тестування без водія, яке планують розпочати влітку.
Zoox вже відома своїми компактними електромобілями, спроєктованими з нуля для роботи в автономному режимі: без керма, педалей та звичних органів управління. Ці роботаксі проходять тестування у Фостер-Сіті, Сан-Франциско та Лас-Вегасі, хоча поки що без перевезення пасажирів. Перші комерційні поїздки планують запустити до кінця року саме у Лас-Вегасі та Сан-Франциско. У Маямі, Остіні та Сіетлі випробування Zoox тривають у змішаному режимі - за кермом автомобілів перебувають люди, які можуть втрутитися в разі потреби.
Розширення географії тестування збіглося з відновленням довіри до бренду після нещодавнього відкликання 258 роботаксі. Причиною стали технічні проблеми в програмному забезпеченні, що призводили до раптового гальмування. Внаслідок цього відбулися дві аварії з мотоциклістами в Каліфорнії. Національне управління безпеки дорожнього руху США (NHTSA) розпочало розслідування, після чого Zoox оперативно випустила оновлення, яке усунуло збої в системі розпізнавання перешкод.
На сьогодні Waymo - дочірня компанія Alphabet - залишається єдиним гравцем, який вже надає послуги повністю автономного таксі у США. Її сервіс діє у Сан-Франциско, Фініксі та Остіні, а в перспективі двох років має розширитися ще на Атланту, Майамі та Вашингтон. На відміну від Waymo та інших конкурентів, Zoox обрала стратегію повної вертикальної інтеграції - компанія самостійно розробляє як софт, так і апаратну частину своїх транспортних засобів, що, на її думку, забезпечує кращу безпеку та ефективність.
Лос-Анджелес став новим викликом для інженерів Zoox: складна дорожня інфраструктура, щільний трафік і непередбачувані ситуації з пішоходами роблять його одним із найскладніших майданчиків для тестування автономних авто в США. Успішна інтеграція в трафік такого міста може не лише пришвидшити впровадження технології в інших мегаполісах, а й стати переломним моментом у легалізації автономного громадського транспорту. Утім, подальший розвиток залежатиме від здатності Zoox не допустити повторення інцидентів і забезпечити стабільність роботи систем у реальних дорожніх умовах.