Компанія DAF Trucks оголосила про початок виробництва вантажівок лінійки New Generation, зокрема моделей XF, XG та XG+, із новим варіантом двигуна MX-13 потужністю 480 кінських сил, який адаптовано для використання біодизельного пального B100. Це рішення є частиною стратегії бренду, спрямованої на зниження вуглецевого сліду вантажного транспорту та поступове впровадження екологічніших альтернатив традиційному дизелю.
Пальне B100, що також позначається як FAME (Fatty Acid Methyl Esters) або RME (Rapeseed Methyl Esters), виготовляється переважно з ріпакової або іншої рослинної олії. За словами представників DAF, використання B100 дозволяє скоротити викиди CO2 на понад 90% у повному циклі - від видобутку сировини до руху транспортного засобу, тобто за методикою «від свердловини до колеса». Це робить біодизель B100 одним з найефективніших варіантів для декарбонізації транспорту тут і зараз, без потреби у радикальній зміні логістичних моделей чи інфраструктури.
Щоб забезпечити надійність і ефективність двигуна MX-13 на біодизелі, інженери DAF оновили його програмне забезпечення, адаптувавши його до специфіки пального. Оскільки B100 має дещо нижчу теплотворну здатність, електронні системи мотора коригують подачу пального, режим згоряння та інші параметри, аби забезпечити стабільну продуктивність і зберегти паливну економічність.
Варто нагадати, що всі вантажівки DAF покоління New Generation, навіть до появи спеціалізованої версії під B100, вже були сумісні з іншим екологічним видом пального - HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), яке отримують шляхом гідрообробки рослинних олій. Попри те, що хімічна структура HVO і B100 суттєво відрізняються, обидва види пального мають схожу щільність, температуру займання та енергетичний потенціал, що дозволяє використовувати їх у сучасних дизельних установках з мінімальними конструктивними змінами.
Застосування біодизеля у вантажному транспорті набуває дедалі більшої актуальності на тлі суворіших вимог щодо викидів вуглецю у Європейському Союзі. Відповідно до «Зеленого курсу ЄС», вже найближчими роками виробники вантажівок повинні забезпечити значне скорочення викидів своїх моделей. В цьому контексті B100 може слугувати перехідним рішенням до повного електрифікованого чи водневого транспорту, особливо у сегменті далекомагістральних перевезень, де інфраструктура для зарядки ще недостатньо розвинена.
DAF підтверджує, що нові вантажівки з двигунами, адаптованими під B100, уже доступні для замовлення на ринках ЄС. Це відкриває додаткові можливості для логістичних компаній, які прагнуть зменшити екологічне навантаження та відповідати сучасним вимогам щодо стійкості.