Китайська компанія Denza, яка є преміальним підрозділом автогіганта BYD, офіційно оголосила про вихід на європейський ринок, зробивши перший крок у напрямку глобальної експансії. Презентація бренду для європейської публіки відбулася у Мілані, що символічно - саме Італія з її потужною дизайнерською традицією та автомобільною історією стала першою точкою дотику Denza з вимогливою аудиторією Старого Світу. І вже незабаром перші моделі компанії з'являться у продажу на ключових ринках ЄС.
Бренд Denza було засновано у 2011 році в результаті спільного підприємства німецького Mercedes-Benz і китайського BYD. Проте, попри сподівання, старт продажів виявився слабким: продукція не знайшла широкого попиту, і згодом німецький автовиробник вирішив вийти з проєкту. У 2024 році BYD повністю викупив частку партнера, і Denza став на 100% китайським брендом, але зберіг амбіції щодо преміального позиціонування. Власне, саме після повного переходу під контроль BYD Denza отримав нове дихання, серйозно оновив модельну лінійку та почав підготовку до європейського ринку.
Цікаво, що в арсеналі BYD є ще два преміальні суббренди - Fang Cheng Bao та Yangwang, однак самостійно виводити їх на європейський ринок компанія поки не планує. Замість цього, обрані моделі цих брендів будуть інтегровані в портфель Denza для європейського споживача. Зокрема, вже підтверджено, що модель Leopard 5 від Fang Cheng Bao продаватиметься під маркою Denza, і не виключено, що в майбутньому до неї приєднаються й флагманські електромобілі бренду Yangwang, які в Китаї позиціонуються як ультрапреміум-сегмент з технологіями автономного водіння 4-го рівня.
Першим автомобілем Denza, який з'явиться в європейських автосалонах, стане повністю електричний спорткар Z9 GT. Ця модель фактично виступає відповіддю на Taycan Sport Turismo від Porsche, при цьому Z9 GT має суттєву перевагу в габаритах: він довший на понад 200 мм, а колісна база більша на 225 мм. Спорткар обладнаний трьома електродвигунами загальною потужністю 952 кінські сили. Енергія для них надходить від літій-залізо-фосфатної батареї BYD Blade ємністю 100,1 кВт-год - фірмового рішення, яке забезпечує не лише високу енергоефективність, а й підвищену безпеку, включно з термостійкістю та тривалим життєвим циклом.
Для внутрішнього китайського ринку також доступна гібридна версія Denza Z9 GT з силовою установкою PHEV, яка поєднує 2,0-літровий турбомотор з трьома електродвигунами. Сумарна потужність цієї модифікації становить 858 к.с., що робить її однією з найпотужніших у своєму класі.
У Китаї ціна на електричну версію Z9 GT варіюється від $45 800 до $56 800 залежно від комплектації, що робить його надзвичайно конкурентоспроможним на тлі Porsche Taycan та Panamera, ціни на які стартують від $138 000. При цьому китайський спорткар пропонує не лише високі динамічні характеристики, а й багатий набір опцій: аеродинамічну підвіску, мультимедійний комплекс останнього покоління з інтеграцією на базі HarmonyOS, системи допомоги водієві та автономного керування другого рівня.
До кінця 2025 року на європейському ринку також з'явиться мінівен D9 - ще одна знакова модель бренду Denza. Він уже відомий у Китаї як електричний та гібридний MPV з преміальним салоном та активними елементами безпеки. Виробництво обох моделей, Z9 GT та D9, поки що здійснюватиметься в Китаї, однак уже в жовтні цього року BYD запустить новий завод в Угорщині, де розпочнеться складання частини модельного ряду Denza для європейського ринку.
На тлі геополітичних викликів та зміцнення євроазійських промислових зв'язків вихід Denza в Європу може стати ключовим моментом у боротьбі китайських брендів за частку у преміальному сегменті, де досі панують німецькі виробники. За оцінками експертів, саме такі моделі, як Z9 GT, можуть суттєво змінити баланс сил, особливо якщо ціни залишаться у межах оголошеного коридору.