Завод компанії Volkswagen, розташований в німецькому місті Оснабрюк, який сьогодні спеціалізується на виробництві кабріолетів, може незабаром змінити профіль і стати частиною оборонної промисловості. Як повідомляє видання Automobilwoche, мова йде про можливу передачу підприємства оборонному гіганту Rheinmetall, який планує налагодити там виробництво броньованих кабін для військових вантажівок. Цей варіант розглядається в рамках масштабної реструктуризації концерну Volkswagen, що передбачає скорочення витрат і продаж активів, які більше не є стратегічно важливими або прибутковими.
Завод в Оснабрюку наразі випускає єдиний відкритий автомобіль у модельній лінійці концерну - кабріолет T-Roc Convertible. Незважаючи на певний комерційний успіх моделі, підприємство загалом залишається нерентабельним, а обсягів виробництва недостатньо для його повного завантаження. У 2024 році T-Roc Convertible розійшовся тиражем 10,7 тисячі екземплярів і став другим за популярністю кабріолетом у Європі після MINI One/Cooper, залишивши позаду навіть такі культові моделі, як Porsche 911, BMW 4-Series, Mazda MX-5 і BMW Z4. Проте цього результату виявилося недостатньо, аби забезпечити стійке фінансове становище заводу.
На цьому тлі з'явилася пропозиція передати контроль над підприємством компанії Rheinmetall, яка є найбільшим німецьким виробником військової техніки. За попередніми планами, на заводі в Оснабрюку можуть почати випускати куленепробивні кабіни для армійських вантажівок. Проект перебуває на етапі переговорів, а одним із потенційних партнерів Rheinmetall називається компанія MAN, що також входить до групи Traton, яка, своєю чергою, належить Volkswagen.
Наразі жодного остаточного рішення не ухвалено. Голова Volkswagen Олівер Блюм вже висловив готовність розглянути можливість конверсії заводу для виробництва оборонної продукції, однак цьому рішенню чинить серйозний опір впливова профспілка IG Metall. Представники профспілки занепокоєні перспективами трансформації заводу в об'єкт оборонної промисловості, яка, на їхню думку, суперечить як історії автозаводу, так і трудовим цінностям компанії. Вони наголошують, що Volkswagen завжди асоціювався з цивільною технікою та мобільністю для широкого загалу, і перекваліфікація заводу на виробництво військової техніки може негативно позначитися на іміджі концерну і вплинути на соціальний клімат всередині трудового колективу.
Переговори тривають, і остаточна доля заводу в Оснабрюку поки що не визначена. Водночас ситуація ілюструє ширший тренд у європейській автомобільній промисловості, де автовиробники змушені адаптуватися до складних ринкових умов, зниження попиту, зростання витрат на електрифікацію та тиск інвесторів, що вимагають оптимізації активів. У разі реалізації цього плану завод Volkswagen в Оснабрюку стане ще одним прикладом глибоких структурних змін у галузі, яка перебуває на межі трансформації.