Mercedes-Benz презентував електричну вантажівку для будівництва

21:11 08.04.2025
Mercedes-Benz презентував електричну вантажівку для будівництва

На міжнародній будівельній виставці Bauma 2025, що триває в Мюнхені з 7 по 13 квітня, відбулася світова прем'єра нового повністю електричного важкого будівельного вантажного автомобіля - Mercedes-Benz eArocs 400. Цей електровантажівка покликана стати новим стандартом у сфері екологічного транспорту для будівельної індустрії. Компанія Daimler Truck заявила, що серійне виробництво моделі стартує у першому кварталі 2026 року, а перші поставки клієнтам почнуться в третьому кварталі того ж року. Упродовж першого року планується виготовити щонайменше 150 одиниць.

Mercedes-Benz eArocs 400 стане доступним у двох варіантах повної маси - 32 та 41 тонни. Обидва варіанти матимуть колісну формулу 8x4, яка забезпечує високу прохідність та стійкість у складних умовах будівельних майданчиків. Також передбачено чотири варіанти колісної бази, що дозволяє налаштувати конфігурацію під конкретні потреби клієнта.

Багато технічних рішень eArocs 400 запозичено у магістрального тягача eActros 600, зокрема передній короб, акумуляторні батареї та коробку відбору потужності. Однак, на відміну від eActros, у моделі eArocs 400 використано не електричний міст, а центральний електродвигун, що дозволяє встановлювати різні варіанти ведучих мостів - гіпоїдні або планетарні. Це надає автомобілю додаткову гнучкість у конфігурації шасі та підвищує його адаптивність до різноманітних умов експлуатації.

Електродвигун має постійну потужність 380 кВт і пікову - 450 кВт, і працює у зв'язці з 3-ступеневою автоматичною коробкою передач. У комплектації передбачено повноцінну коробку відбору потужності (PTO), що забезпечує роботу надбудов, таких як бетонозмішувачі чи самоскиди. За даними виробника, за рахунок високої енергоефективності електротрансмісії новий eArocs перевершує аналогічний дизельний варіант на 50%, що є серйозним аргументом на користь переходу будівельної техніки на електричну тягу.

Автомобіль комплектується двома блоками літій-залізо-фосфатних батарей загальною ємністю 414 кВт-год. Така конфігурація забезпечує запас ходу до 240 км для самоскидів та до 200 км у випадку автобетонозмішувачів. Підтримується швидке заряджання: від станції постійного струму потужністю 400 кВт (роз'єм CCS2) батареї можна зарядити з 20 до 80% лише за 45 хвилин. Це дозволяє забезпечити безперервну роботу на будівельних об'єктах протягом усього робочого дня.

Виробництво самого шасі здійснюється на головному заводі Mercedes-Benz у місті Верт-ам-Райн, тоді як встановлення електричної трансмісії відбувається на підприємстві Paul Group у Фільсхофені-на-Дунаї, що входить до числа ключових партнерів Daimler Truck у сфері електрифікації важкої техніки.

Mercedes-Benz eArocs 400 отримав повністю оцинковану кабіну типу M. Вона має підвищену корозійну стійкість та захист у суворих умовах експлуатації. У салоні передбачено додаткове місце для речей, а також опційна спальна полиця, що дозволяє використовувати вантажівку в умовах тривалих робіт на об'єктах без необхідності щоденного повернення на базу. Водій має змогу керувати всіма системами через новітню цифрову панель Multimedia Cockpit Interactive 2 з голосовим управлінням, яка включає 12-дюймовий дисплей та сучасний сенсорний інтерфейс.

У плані безпеки eArocs 400 демонструє рівень, що навіть перевершує вимоги нового Загального регламенту безпеки ЄС (GSR). Модель оснащена шостою генерацією системи екстреного гальмування Active Brake Assist, яка розпізнає небезпеку на дорозі та автоматично зупиняє автомобіль. Також передбачена система Active Sideguard Assist другого покоління, яка контролює сліпі зони з обох боків машини, попереджаючи водія про пішоходів або велосипедистів при поворотах. Інноваційна система Front Guard Assist сканує зону перед автомобілем під час початку руху та запобігає можливим наїздам на перешкоди або людей.

На виставці eArocs 400 був представлений одразу у двох варіантах із бетонозмішувальними установками. Один - з гідравлічним приводом та 9-кубовим барабаном моделі Liebherr HTM 905. Інший - повністю електричний, з 10-кубовим барабаном Energya E10 від компанії CIFA Zoomlion. Останній варіант особливо привернув увагу фахівців як приклад повністю безвуглецевого циклу - від руху до обслуговування надбудови.

Світова прем'єра Mercedes-Benz eArocs 400 засвідчила готовність німецького виробника зробити рішучий крок у напрямку повної електрифікації будівельного транспорту. Цей електровантажівка стане ключовим гравцем у зміні парадигми у сфері комерційних автомобілів важкого класу, забезпечуючи не лише зменшення шкідливих викидів, а й суттєву економію пального та вищу безпеку в експлуатації.


Источник: Daimler Truck
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024