Китайські автовиробники продовжують активно зміцнювати свої позиції на європейському ринку, попри значний тиск з боку регуляторів і високі імпортні мита, що діють із жовтня минулого року. За даними дослідницької компанії Dataforce, в лютому обсяг продажів китайських автомобілів у Європі зріс на 64% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року і склав 38 902 одиниці. Частка китайських брендів у загальній структурі продажів зросла до 4,1% з 2,5%, зафіксованих роком раніше.
Таке суттєве зростання спостерігається на тлі дії жорстких тарифних обмежень: Європейський Союз у жовтні 2024 року запровадив додаткові мита до 35,3% на китайські електромобілі, які застосовуються на додачу до базового 10-відсоткового тарифу. Ці мита мають діяти протягом щонайменше п'яти років. Проте, попри нові бар'єри, китайські виробники не згортають свою експансію, а навпаки, адаптуються до нових умов, вдаючись до гнучких і стратегічно вивірених кроків. У коментарі EconoTimes наголошується, що глобальна динаміка експансії китайських компаній зберігає потужний імпульс, що лише посилює лідерські позиції Китаю у сфері електротранспорту.
Незважаючи на певне падіння продажів китайських електромобілів на європейському ринку у лютому - мінус 3,4%, або 11 116 одиниць, - експорт під'єднуваних гібридів (PHEV) із Китаю зріс на рекордні 321%, досягнувши позначки 4 744 одиниці. Такі моделі, як BYD Seal U PHEV, MG HS PHEV та Chery Jaecoo 7 PHEV, продемонстрували особливо високий попит у споживачів. Це свідчить про зміну підходу європейських покупців, які, з огляду на дорожнечу зарядної інфраструктури чи специфіку місцевих ринків, частіше обирають гібридні рішення, здатні працювати як на електриці, так і на бензині.
Особливо успішними в Європі виявились бренди Chery Jaecoo та Omoda, які демонструють стабільне зростання продажів традиційних моделей із двигунами внутрішнього згоряння. Ці марки все частіше з'являються в салонах дилерів у Східній і Південній Європі, де нові китайські гравці поступово витісняють старі позиції японських і європейських брендів.
У січні 2025 року компанія BYD досягла вражаючих результатів: її продажі в Великій Британії зросли на 551%, в Іспанії - на 734%, а в Португалії - на 207%. На цих ринках BYD обійшла Tesla, яка до цього традиційно вважалася беззаперечним лідером у сегменті електромобілів. За словами Чарльза Лестера, аналітика консалтингової компанії Rho Motion, незважаючи на дію тарифних обмежень, частка BYD на європейському ринку продовжує впевнено зростати. Аналітики відзначають, що стратегія BYD, орієнтована на цінову доступність, локалізацію складання та розширення дилерських мереж, дає змогу компанії успішно конкурувати навіть в умовах високих бар'єрів.
Очевидно, що попри посилення захисту внутрішнього ринку з боку ЄС, китайські бренди не просто витримують тиск, а й поступово змінюють ландшафт автомобільної індустрії в Європі, вносячи в нього нові стандарти ціни, оснащення і технологічного рівня.