У США продають автомобіль із кузовом від літака

18:19 06.04.2025
У США продають автомобіль із кузовом від літака

У США виставлено на продаж унікальний автомобіль ручної роботи, створений на базі фюзеляжу літака. Йдеться про незвичайну триколісну машину, яка зібрана з уламків двомісного легкомоторного літака Rutan Long-EZ, спроєктованого у 1970-х роках авіаційним інженером Бертом Рутаном. Побудований у 1979 році літак отримав нове життя після пошкодження під час транспортування, а тепер у вигляді дорожнього гібрида продається за 42 500 доларів.

Rutan Long-EZ у свій час був революційною конструкцією в аматорській авіації. Він вирізнявся стрілоподібними крилами з великою стрілоподібністю, переднім горизонтальним оперенням і задньою компоновкою з розташуванням двигуна і повітряного гвинта позаду пілота. Літак був побудований із композитних матеріалів і мав вражаючі для свого класу характеристики: зокрема, дальність польоту до трьох тисяч кілометрів. У США за роки виробництва було збудовано приблизно 800 таких літаків на базі комплектів для самостійної збірки, тож модель здобула культовий статус серед ентузіастів.

Автор автомобіля, ім'я якого не розголошується, придбав один із таких літаків, що зазнав пошкоджень під час транспортування. Спочатку планувалося використовувати фюзеляж як декоративний елемент або рекламну вивіску для бізнесу, однак ідея еволюціонувала у повноцінний проєкт з перетворення авіаційної конструкції на справжній автомобіль. Власник самотужки виготовив шасі, підібрав відповідні компоненти, адаптував підвіску і встановив на машину 1,9-літровий бензиновий двигун від Volkswagen Beetle 1971 року випуску. Трансмісія також була змінена для забезпечення заднього приводу, що дозволило машині пересуватися як звичайному автомобілю.

Фюзеляж було ретельно відновлено й пофарбовано в нові кольори, а вся конструкція витримана в стилістиці класичних експериментальних літаків 1970-1980-х років. Оригінальні елементи, зокрема кокпіт і прозорий ковпак кабіни, збережено, однак замість пілотського обладнання всередині встановлено два автомобільні сидіння та кермо. Колісна формула триколісна - два колеса спереду і одне ззаду - що нагадує компоновку деяких британських мікрокарів або мотоциклів з боковим причепом. Незважаючи на ексцентричний зовнішній вигляд, машина була офіційно зареєстрована як Volkswagen 1971 року і отримала допуск до використання на дорогах загального користування в США, що вказує на повну відповідність конструкції вимогам безпеки та сертифікації.

Цей екземпляр є винятковим не лише з огляду на його авіаційне походження, а й з огляду на творчий підхід до інженерії. Подібні проєкти практично не мають аналогів, адже об'єднання повітряного фюзеляжу з дорожнім шасі вимагає складної інтеграції систем безпеки, гальмівної динаміки та аеродинаміки. На думку фахівців видання Autoevolution, автор цього гібрида не просто створив унікальну машину, а й зміг вивести її на новий рівень функціональності, зробивши частиною автомобільної культури. Це справжній витвір інженерного мистецтва з душею старого літака та духом автомобільної свободи.


Источник: Autoevolution
Фото: Facebook Marketplace
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024