У Великій Британії припинив роботу один із найстаріших автомобільних заводів. Минулої п'ятниці на підприємстві в Лутоні було випущено останній Vauxhall Vivaro, після чого завод офіційно закрили. Це рішення концерну Stellantis не стало несподіванкою, адже про його плани було оголошено заздалегідь. Виробництво електричних мінівенів і фургонів Vauxhall Vivaro буде перенесено на інший завод у британському графстві Чешир.
Історія майданчика в Лутоні налічує понад століття: він працював із 1903 року, а в 1905-му сюди переїхала компанія Vauxhall. Завод відігравав важливу роль у британській автомобільній промисловості, але тепер його подальша доля залишається невизначеною. Муніципальна влада Лутона пропонувала викупити землю, щоб використати її для інших проєктів, проте Stellantis проігнорував ці пропозиції.
Закриття заводу ставить під загрозу робочі місця приблизно 1000 осіб. Stellantis обіцяє, що «співробітники залишаються нашим пріоритетом», проте конкретних гарантій щодо їхнього працевлаштування поки що не надано.
Перенесення виробництва у Чешир супроводжуватиметься інвестиціями понад 50 мільйонів фунтів стерлінгів. Представники концерну заявили, що на заводі в Елсмір-Порті буде створено «центр комерційного транспорту у Великій Британії».
Скептики зазначають, що ця ситуація відображає ширші тенденції у британському автопромі, який останніми роками стикається з серйозними викликами. Виробництво автомобілів у Великій Британії стає менш вигідним через зростання витрат, нестабільність постачань та наслідки Brexit. Наприклад, BMW переглянула свої плани щодо заводу MINI в Оксфорді: компанія відклала інвестиції на 600 мільйонів фунтів стерлінгів та відмовилася від випуску електромобілів у Англії, посилаючись на складнощі з постачанням комплектуючих та бюрократичні перепони.
Закриття заводу Vauxhall у Лутоні може мати довгострокові наслідки для британської економіки та авторинку, оскільки зменшується частка виробництва всередині країни, а компанії все частіше переносять виробничі потужності в інші регіони, зокрема до ЄС.