Дослідники з AutoGuide виявили патент італійської компанії Ferrari на мотор з овальними поршнями, який може змінити уявлення про традиційний двигун V12. Документи патенту були опубліковані у відкритій базі Європейського патентного відомства, проте схематичні малюнки викликають більше запитань, ніж дають відповідей.
Ідея використання овальних поршнів не є новою, хоча серійних двигунів з такою конструкцією досі не існує. У 1970-х роках Honda експериментувала з цією технологією і навіть створила прототип мотоциклетного двигуна V4.
Теоретично, овальна форма поршнів дозволить скоротити довжину V12 двигуна, що є важливим при інтеграції електрифікації в силову установку. Такий мотор буде коротшим за традиційний V12 і більш ефективним завдяки зменшеному тертю між поршнями і стінками циліндра. Однак для цього Ferrari довелося розробити нові шатуни, які нагадують шатуни з двигунів Nissan з змінним ступенем стиснення.
Це рішення може бути застосовано як у дорожніх, так і в гоночних автомобілях, а також краще поєднується з трансмісією з вбудованим електродвигуном.
Завдяки овальним поршням ефективність V12 також може бути підвищена, оскільки Ferrari зможе збільшити кількість клапанів на циліндр або збільшити площу кожного клапана. Проте питання балансування і механічної обробки таких агрегатів залишаються відкритими.
Хоча з моменту створення Honda експериментального двигуна з овальними поршнями минуло близько 45 років, технології значно просунулися вперед. Однак поки не зрозуміло, чи зможе Ferrari реалізувати революційний V12 у серійне виробництво. Патент може бути оформлений навіть у випадку, якщо масове використання цієї технології виявиться неперспективним.