Генеральний директор Aston Martin, Едріан Голлмарк, в інтерв'ю Top Gear поділився планами бренду щодо збереження емоційного зв'язку з водіями в епоху «тихих» електричних автомобілів, відмовившись від штучних звуків двигуна на користь фізичних вібрацій.
Ідея виникла після тест-драйву Mercedes-AMG EQS, який, за словами Голлмарка, «фізично резонує», попри відсутність двигуна внутрішнього згоряння. Інженери Aston Martin досліджують можливість інтеграції в конструкцію кузова частотних характеристик V12 від гіперкара Valkyrie. Заміри телеметрії двигуна дозволять відтворювати вібрації, що імітують роботу 12-циліндрового мотора.
«Відчуваючи ці частоти через коливання структур кузова, можна створити справжні емоції без синтезованого шуму», - пояснив Голлмарк.
Хоча точні терміни дебюту першого повністю електричного автомобіля Aston Martin не були названі, Голлмарк підтвердив, що в найближчі роки бренд розширить лінійку гібридів. Основними складнощами він вважає вагу акумуляторів, що обмежує динаміку, та скептицизм клієнтів: за даними Top Gear, половина нинішніх власників Aston Martin «пристрасно не сприймають електрокари».
Партнерство з Lucid, яке надає технології для двигунів та батарей, а також співпраця з Mercedes-AMG повинні допомогти в розробці електричного автомобіля, який задовольнить вимоги найвибагливіших клієнтів.
Проте Aston Martin не єдиний, хто шукає рішення. Hyundai вже отримала визнання за модель Ioniq 5 N, де використовуються симуляція перемикання передач, «реалістичний» звук вихлопу та система рульового управління, що маскує масу автомобіля. Наприкінці року Porsche представить електричні версії Boxster і Cayman, зберігаючи при цьому моделі з ДВЗ.
Проблеми з вагою, вартістю, запасом ходу під час активної їзди та відсутністю емоційного відгуку, як і раніше, залишаються ключовими викликами для електрокарів. Однак зі зростанням популярності такі традиційні атрибути, як ревіння двигуна, можуть втратити актуальність. На це розраховують Lamborghini та Ferrari, орієнтуючись на нові технології. Поки що Aston Martin планує поєднати інженерну спадщину з інноваціями, аби навіть в епоху тиші водії відчували «подих» легендарних моторів.