Компанія Cadillac офіційно отримала схвалення Міжнародної автомобільної федерації (FIA) і керівництва Формули-1 на участь у чемпіонаті як 11-ї команди, починаючи з сезону 2026.
Рішення завершило процес, що стартував понад два місяці тому, коли General Motors (GM) і TWG Motorsports досягли попередньої домовленості з організаторами.
Проєкт, підтриманий американським автогігантом GM, спочатку стикався з конкуренцією: раніше F1 відхилила заявку команди Andretti, пов'язаної з Cadillac. Однак переглянуті зобов'язання GM, включно з планами з розроблення власного силового агрегату, переконали регуляторів.
Цікаво, що на першому етапі двигуни для команди постачатиме Ferrari, але до 2028 року GM планує представити свою технологію, що відповідатиме новим екологічним стандартам 2026 року, які передбачають використання 100% відновлюваного палива і гібридних систем.
«Участь General Motors із брендом Cadillac підтверджує зростаючу привабливість Формули-1 для великих промислових гравців», - заявив президент F1 Стефано Доменікалі.
A new chapter begins as the Cadillac Formula 1™ Team officially joins the FIA Formula One World Championship for the 2026 season.@F1 | @Cadillac | @GM pic.twitter.com/i2V4Qy4wZA
— Cadillac F1 Team (@Cadillac_F1) March 7, 2025
Він наголосив, що переговори велися кілька місяців, а ключовим фактором стала «довгострокова стратегія GM у сфері інновацій».
Команда створюється як спільне підприємство GM і TWG Motorsports, що належить Дену Тауріссу - власнику Andretti Global. При цьому Майкл Андретті, засновник Andretti Autosport, до проєкту не залучений, проте його батько Маріо Андретті, чемпіон світу 1978 року, займе позицію консультанта.
Рішення FIA відображає тренд на розширення глобальної присутності Формули-1: до 2026 року частка американських етапів у календарі може сягнути трьох перегонів.
Вихід Cadillac на сітку також посилить конкуренцію серед автовиробників - на той момент Mercedes, Audi і Honda вже представлять нові силові установки.
Експерти зазначають, що успіх проєкту залежить від здатності GM поєднати гоночні амбіції з вимогами «cost cap», який до 2026 року скоротить бюджетне обмеження команд до $135 млн.