Глава Центру розробок електрокарів Honda Тосіхіро Аківа, виступаючи на виставці CES, розповів про виклики, з якими компанія стикається під час створення спортивного електромобіля під легендарною маркою Type R. Попри прагнення інженерів зберегти «душу» спорткара, Аківа визнав, що адаптація традиційного досвіду розробки до електромобільних технологій є складним завданням через суттєві відмінності між характеристиками електродвигунів і двигунів внутрішнього згоряння.
Ключовим аспектом майбутнього «зарядженого» електромобіля Honda, за словами Аківи, є не лише потужність, а й такі параметри, як звук, вібрації та відчуття прискорення. Ці фактори впливають на емоції водія та є невід'ємною частиною «драйверського» досвіду, який компанія прагне зберегти. Однак він наголосив, що наразі конкретних термінів чи готових рішень щодо електричного Type R не існує.
Нинішній Civic Type R залишається однією з останніх моделей Honda в Європі без гібридної складової. Хот-хетч, який дебютував у 2022 році, оснащений 2,0-літровим бензиновим турбомотором потужністю 330 к.с. і 420 Нм крутного моменту, працює в парі з 6-ступінчастою механічною коробкою передач. Тим часом звичайний Civic, який здебільшого випускається у гібридних версіях, є головним джерелом прибутку Honda на багатьох ринках.
На тлі зростаючої конкуренції Honda прагне не лише наздогнати, а й перевершити конкурентів у сегменті спортивних електромобілів. У Європі вже з’явилися такі моделі, як Hyundai Ioniq 5 N та Alpine A290, які демонструють, що спортивний характер можливий навіть у батарейних автомобілях. Однак для Honda головним викликом залишається створення електрокара, який зможе передати водієві ті ж емоції, що й традиційні Type R, не втрачаючи свого унікального духу.