Кабмін вніс до Ради законопроєкт про зміни у системі електронного адміністрування пального
19:39 15.01.2025
Кабінетом міністрів України зареєстровано у Верховній Раді України проєкт Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового й удосконалення адміністрування акцизного податку», повідомив представник КМУ у ВР Тарас Мельничук.
З його слів, законопроєкт спрямовано на забезпечення відображення у системі електронного адміністрування реалізації пального й спирту етилового власників пального для виявлення фіктивних операцій і можливості коригування органами контролю відображених платниками акцизного податку даних у системі електронного адміністрування реалізації пального й спирту етилового щодо залишків пального й спирту етилового у разі виявлення їх невідповідності, удосконалення адміністрування акцизного податку, зокрема посилення контролю за сплатою акцизного податку з реалізації пального й спирту етилового.
Сам текст законопроєкту на сайті парламенту поки відсутній. Однак, зі слів Мельничука, ним пропонується внести зміни до Податкового кодексу України щодо:
- відображення у системі електронного адміністрування реалізації пального й спирту етилового власників пального для забезпечення належного контролю за обігом пального. При цьому при переході права власності на пальне, що перебуває на акцизному складі, від одного суб'єкта господарювання до іншого складається акцизна накладна, зокрема щодо пального, що перебуває на зберіганні на акцизному складі;
- можливості приведення у відповідність лімітів обсягів пального й спирту етилового у системі електронного адміністрування реалізації пального й спирту етилового, на які платник може зареєструвати акцизні накладні, до фактичних обсягів пального й спирту етилового на акцизному складі за рішенням органу контролю за результатами перевірки;
- встановлення відповідальності за здійснення суб'єктами господарювання зберігання пального або спирту етилового без реєстрації платником акцизного податку;
- встановлення відповідальності за фактом виявлення під час перевірок фактичних обсягів пального або спирту етилового невідповідності даним системи електронного адміністрування реалізації пального й спирту етилового при відсутності документального підтвердження отримання/реалізації пального або спирту етилового (наявність фактичних обсягів пального або спирту етилового, менших від обсягів за даними системи електронного адміністрування, а також наявність фактичних обсягів пального або спирту етилового понад обсяги за даними системі електронного адміністрування);
- встановлення необхідності подання платниками податку - розпорядниками акцизних складів, на яких здійснюється діяльність з перероблення нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх перероблення в готову продукцію (пальне) разом з декларацією з акцизного податку довідки про загальні обсяги отримання, імпорту й використання за звітний календарний місяць товарів, які використовуються як сировина при виробництві пального, та про залишки таких товарів і пального для контролю за виробництвом і обігом пального з огляду на обсяги отриманої непідакцизної сировини;
- уточнення застосування процедури формування переліку транспортних засобів, якими переміщується пальне або спирт етиловий, зокрема на підставі заявок на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального й спирту етилового;
- анулювання реєстрації акцизного складу за рішенням контролюючого органу у разі припинення дії (анулювання) або закінчення терміну дії ліцензії на здійснення діяльності (для пального) або відсутності акцизного складу за його місцерозташуванням, а також без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників спирту етилового та/або зареєстрованих масових витратомірів, без технологічної схеми їх встановлення, відсутності жодного введеного в експлуатацію резервуара для пального, без наявності зареєстрованих рівнемірів-лічильників рівня пального на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі;
- уточнення норми щодо способу передачі даних з витратомірів-лічильників та/або рівнемірів-лічильників у частині їх передання безпосередньо засобами електронного зв'язку з таких засобів вимірювальної техніки, зокрема у разі відсутності електронного зв'язку або технічних можливостей передачі інформації каналами електронного зв'язку з таких засобів вимірювальної техніки, та під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування витратоміра-лічильника або рівнеміра-лічильника;
- встановлення однакових правил до складання акцизних накладних при реалізації пального й спирту етилового, зокрема запровадження складення зведеної акцизної накладної не пізніше останнього дня звітного місяця на загальний обсяг спирту етилового за кожним акцизним складом/акцизним складом пересувним особою, яка реалізує спирт етиловий для власного споживання чи промислового перероблення, або втраченого у межах та/або понад встановлені норми втрат, зіпсованого, знищеного, зокрема внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з інших причин, пов'язаних з природним результатом, а також унаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, перероблення, зберігання чи транспортування протягом звітного місяця;
- встановлення виняткового переліку випадків, при яких акцизні накладні, розрахунки коригування не приймаються й не реєструються в Єдиному реєстрі акцизних накладних;
- уточнення правил адміністрування акцизного податку з вантажних транспортних засобів, переобладнаних у легкові автомобілі, зокрема в частині отримання інформації контролюючим органом про реєстрацію (перереєстрацію) таких автомобілів, визначення дати виникнення податкових зобов'язань при таких операціях, виключення необхідності щомісячного подання податкових декларацій з акцизного податку з таких операцій;
- виключення необхідності щомісячного подання податкових декларацій імпортерами електричної енергії нарівні з уже наявною нормою для імпортерів пального, автобусів, легкових автомобілів, вантажних автомобілів, кузовів для автомобілів, мотоциклів.
Источник: enkorr
Фото: Денис Шмигаль