«Пригон» - основа сегмента електромобілів в Україні. За цим звичним для автомобілістів словом мається на увазі імпорт вживаних авто, навіть тоді, коли насправді автомобіль не «женуть», а везуть морем чи доставляють автовозом. Ось числа, які доводять сказане: частка «свіжопригнаних» авто серед усіх електромобілів на ринку за підсумками серпня склала 58,3%, тобто більше, ніж половина, і більше, ніж інші підсегменти - продажі нових та внутрішні перепродажі електромобілів з пробігом.
У серпні український автопарк поповнився рекордною кількістю легковиків групи BEV (Battery Electric Vehicle) - 5499 штук!
Динаміка цієї частини авторинку виглядає так: приріст відносно липня поточного року - плюс 44%, у порівнянні з серпнем 2023 року - плюс вагомі 75%!
Які електромобілі найчастіше замовляли, та, відповідно «приганяли» наприкінці літа? Почнемо з огляду рейтингу виробників, де безапеляційно лідирує Tesla. Здається, нескоро з'явиться хтось, здатний протистояти кільком «Модел» цього американського виробника. Хіба що він з часом застосує на своїх нових авто мову дизайну, використану на Cybertruck, тоді, ймовірно, покупці повернуться до машин більш традиційного вигляду. До речі, в Україну вже прибув перший пікап Cybertruck - навіть серед наших автомобілістів знайшовся такий, який обрав для себе цей настільки незвичний автомобіль.
Серед моделей, які найчастіше поповнювали український автопарк, першість наразі за Nissan Leaf, який час від часу обмінювався першим місцем з Tesla Model 3, а тепер є ймовірність, що і Model Y має певні наміри на першу сходинку.
Підсумовуючи, варто зазначити, що такий статистичний «стрибок» у розглянутому сегменті викликаний кількома чинниками - тобто, це не просто послідовне зростання попиту на електромобілі у звичайних умовах.
Один із них - інформаційне поле про ймовірне запровадження 15% збору на першу реєстрацію автомобілів, який торкнувся б і електромобілів (врешті цей податок вирішили не вводити). Наступний - підвищення акцизів на пальне, яке все ж має відбутися, що теж підштовхує частину автомобілістів до переходу на більш економні транспортні засоби.
Також не варто відкидати поступове зниження цін на вживані електромобілі. Цілком ймовірно, що серпневі рекорди будуть побиті нескоро, адже рішення про частину покупок, а це щонайменше третина від загального обсягу, були пришвидшені згаданими чинниками.