Український автопарк у серпні поповнили 1209 нових легкових електромобілів, що, як ми згадували в загальному огляді цього сегмента, є абсолютним рекордом - досі більше нових легковиків сімейства BEV на першу реєстрацію ще не прибувало. Загалом частка саме нових електромобілів становить у своєму сегменті 12,8%.
Приріст солідний: у порівнянні місяць до місяця обсяги зросли на 22%, а в розрізі рік до року (серпень-2023 до серпня-2024) значні +74%! При цьому варто нагадати, що у цього рекорду є певний присмак синтетичності: близько третини покупців прийняли рішення щодо купівлі під інформаційним тиском про ймовірне введення 15% податку на першу реєстрацію легкових машин, тож у цій статистиці ми точно маємо покупки, які були зміщені з календарів вересня або жовтня на серпень. Ще свого додали розмови про підвищення цін на пальне (підвищені ставки акцизного збору), які, можливо, невдовзі запрацюють.
Хай там як, ринок електромобілів щонайменше тримається свого «статистичного плато», або навіть нарощує обсяги - це добре. А фахівці Інституту досліджень авторинку уже визначили десятку марок нових легкових електромобілів, які найчастіше потрапляли на першу реєстрацію у статусі нових.
Далі - ТОП-10 моделей нових електромобілів, найпопулярніших останнього літнього місяця.
Перший та другий списки явно перенасичені китайськими марками та моделями. До того ж слід розуміти, що під японськими чи європейськими марками теж може бути продукція Made in China, яку релокують до України. Зрештою, для чого нам оцінювальні судження, якщо зазвичай ми опираємось на розрахунки? Отже, із 1209 нових електричних легковиків у серпні 1027 були вироблені у Китаї. Тобто, частка тамтешньої продукції (під різними марками) склала 85%!