Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у липні й визначили ТОП моделей у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.
У липні українські перевізники придбали сумарно 2,4 тис. вантажівок повною масою понад 3,5 тонни. Це на 10,4% менше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 10,9% менше, ніж було за підсумками червня-2024.
Більшість вантажівок придбали на внутрішньому ринку: 82,6% (2 тис. шт.).
З-за кордону привезли вживаними 6,8% вантажних автомобілів (163 шт.).
Нових вантажівок минулого місяця придбали 52 імпортних та 203 виготовлених (або переобладнаних) в Україні, сумарно 255 шт., що складає частку 10,6%.
Після «буму переписувань», який найбільше помітний у травні, статистичні обсяги ринку вантажівок групи «3,5т+» внормувалися, й перебувають в межах середньостатистичних.
Найбільший попит на внутрішньому ринку залишається на самоскиди (563 шт.), фургони (459 шт.), бортові (212 шт.), також купували, нехай у дещо меншій кількості, бортові тентовані машини (107 шт.), та фургони-рефрижератори (89 шт.).
Серед окремих моделей вантажівок минулого місяця найбільший попит був на Mercedes-Benz Sprinter (116 шт.), Mercedes-Benz Atego (92 шт.), MAN L2000 (77 шт.), КамАЗ 5320 (70 шт.) та КамАЗ 5511 (69 шт.).
Вісім із двадцяти найпопулярніших вантажівок залишаються у цьому списку моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тонни, перереєстрованих на нових власників у липні 2024 року, склав 22,5 року. Шкала нарахування акцизного збору, яка збільшує його у 40 або 50 разів при перевищенні 5- або 8-річного віку вантажним автомобілем відповідно, стримує українські бізнеси, які потребують такого транспорту, щодо його масового імпорту. Своєю чергою це не дає змоги оновлюватися парку доступними для місцевих покупців транспортними засобами, навіть тими, які відповідають екологічному стандарту Євро-5.
Також варто зазначити, що залишається кілька місяців до запровадження еконорм «Євро-6» на вантажні машини, які набудуть чинності 1 січня 2025 року - що стане додатковим фактором подорожчання імпортованих автомобілів цієї групи.
Найчастіше з-за кордону у липні привозили фургони з гідробортом (48 шт.), фургони (25 шт.), фургони-рефрижератори з гідробортом (21 шт.), контейнеровози (17 шт.), та платформи (11 шт.).
Серед окремих моделей вантажівок з повною масою понад 3,5 т у найбільшій кількості (119 машин) український автопарк поповнили Mercedes-Benz Atego. Також першу реєстрацію було здійснено для 101 шт. Mercedes-Benz Sprinter, 57 шт. Iveco Daily, 43 шт. MAN TGL, та 30 шт. MAN TGX.
Серед нових вантажівок у липні вперше зареєстрували самоскидів - 14 шт., фургонів - 9 шт., автокранів - 9 шт., бортових - 5 шт., та по 4 шт. самоскидів з краном-маніпулятором і контейнеровозів.
Найпопулярнішою новою вантажівкою став інкасаторський автомобіль на базі Ford Transit VD C3/M3 (31 шт.). На другій сходинці за кількістю рефрижератор Intercagotruck F11121, куплений у кількості 12 шт. Третій - TAD P-32-MN (10 шт.), з яким це місце ділить ще один виріб місцевого підприємства, який встановлює надбудови на імпортні шасі, Intercagotruck F24121.
На четвертій сходинці - Isuzu NRP75 (9 шт.).
Замикає п'ятірку нових вантажівок (за кількістю перших реєстрацій) Iveco Daily з результатом 8 машин.