Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику перших реєстрацій легкових авто та визначили ТОП-20 найпопулярніших моделей, які «приганяли» з-за кордону у липні 2024 року.
Привезених із-за кордону вживаних легкових машин у липні 2024 року на першу реєстрацію було подано 20,3 тисячі. На відміну від попереднього розділу, у сегменті «пригону» не відбувалося значних стрибків чи просідань - не більше, ніж природні коливання обсягів у звиклих межах. Зокрема, такий показник на 10,2% більший, ніж був у липні-2023, також дещо більший, ніж був місяцем раніше - на 8,3%.
Як і в сегменті внутрішніх перепродажів, рейтинг «свіжопригнаних» вживаних легковиків липня традиційно очолив бренд Volkswagen, і вкотре з впевненим відривом від суперників за кількістю та часткою на ринку. Автомобілів зі значком VW зареєстрували майже 3 тисячі, що склало 14,6% від загальної кількості.
Друге місце продовжує утримувати Audi, з результатом 1,9 тис. перших реєстрацій та часткою 9,5%. На третьому місці - Nissan (7,6%, 1,5 тис.), далі - Renault з результатом 1,4 тис. та часткою 6,7%. П'яте місце у BMW, чиїх легковиків прибуло 1,3 тис., що складає частку 6,6%.
Лідером «свіжопригнаних» вживаних легковиків залишився Volkswagen Golf. У липні таких привезли 823 шт. Допомагає йому тримати першість наявність електричної версії e-Golf, яку ми враховуємо до загальної кількості, як таку, що відрізняється лише типом силової установки, а за цим параметром моделі у рейтингах не розділені.
На другому місці Skoda Octavia (681 шт.), на третьому - Volkswagen Passat (619 шт.), який піднявся на сходинку вище у порівнянні з попереднім рейтингом імпорту. Четвертий у списку Voklswagen Tiguan, яких «пригнали» й подали на першу реєстрацію у кількості 572 авто.
Замикає п'ятірку лідерів «свіжопригнаних» легковиків Renault Megane з підсумком 534 легковики.
У ТОП-20 липня, як і у кілька попередніх місяців, присутні три електромобілі: Nissan Leaf, Tesla Model 3 та ще одна Tesla - Model Y. Крім них до загального заліку враховані електричні Volkswagen e-Golf, які поповнили наш автопарк у кількості 209 штук. Натомість електричний Ford Focus, який є прямим конкурентом й «однокласником» «Гольфа», втрачає свою популярність - таких прибуло всього 6 шт., що за такої кількості не має значного впливу на ринок та позиціювання згаданої моделі у рейтингах. Сприяють імпорту електричних авто «нульова» ставка розмитнення та відсутність збору до Пенсійного фонду при першій реєстрації, але стримують перебої з постачанням електроенергії.
Ось як виглядає ТОП-20 найпопулярніших імпортованих вживаних легкових машин липня:
Варто враховувати те, що між розмитненням та першою реєстрацією, що, власне, обліковується у цьому огляді, стікає певний час - від кількох днів до кількох місяців (якщо, наприклад авто зі США потребує ремонту). Тому опрацьовуючи саме перші реєстрації ми бачимо підсумки імпорту з певним запізненням, особливо стосовно автомобілів з країн Америки, Китаю чи Кореї.
Про вантажні електромобілі, які нещодавно отримали пільги у вигляді скасування ПДВ на них. Досі ці зміни правил імпорту не надто позначалися на обсягах їхнього імпорту. У липні таких прибуло 73 шт. - приблизно така ж кількість (до 100 шт.), як і в попередні місяці. Цей підсегмент ще набув достатньої популярності через обмежений вибір моделей, їхні характеристики (подібні до характеристик ранніх легковиків групи BEV), та дещо високі ціни.