Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів у липні 2024 року, описали динаміку ринку та визначили 20 найпопулярніших нових легковиків місяця.
У липні українці та місцеві підприємства придбали 6 тисяч нових легковиків. Це на 16% більше, ніж у червні цього ж року, та на 15,2% більше, ніж рік тому у липні-2023. Нагадаємо, що рекорд торгів (в рамках поточного року) був поставлений у березні (6,5 тис.), а загалом таких показників не було з 2021 року. Тому поточні значення цілком можна вважати середньостатистичними, і, як свідчать числа - не сталося «ажіотажу» щодо викупу усіх автомобілів з салонів дилерів, яке могла спровокувати пропозиція Кабміну запровадити 15% податок на першу реєстрацію легковиків в Україні.
Більшість нових легковиків, як звичайно, у липні (95%, 5729 шт.) були імпортованими із-за кордону. Частка легковиків, виготовлених в Україні методом крупновузлового складання або переобладнаних з імпортних машинокомплектів склала 5% (299 шт.).
Покупцями нових авто переважно були фізичні особи (73,5%, 4431 шт.), юридичні особи придбали 1597 автомобілів, що складає частку 26,5%.
Найбільше нових автомобілів протягом минулого місяця зареєстрували у місті Києві (2148 шт., 35,6%) та Київській області (727 шт., 12,1%) - що вже традиційно становить майже половину від усього обсягу ринку нових легковиків. Також у лідерах Дніпропетровська (504 шт., 8,4%), Одеська (398 шт., 6,6%) та Львівська (355 шт., 5,9%) області.
Якщо підсумувати частки п'ятірки областей-лідерів, отримаємо значення 68,6%. Тобто, левова частка торгів відбувається саме у цих регіонах та столиці. Однак при цьому варто врахувати, що частина автомобілів отримує київську «приписку» не лише тому, що їх там купують, а ще з двох причин - лізингові компанії, які фактично можуть передавати транспортні засоби в інші області, однак реєструють їх за місцем власного резидентства, та державні установи плюс приватні компанії, які свої корпоративні парки теж часто реєструють у столиці, ближче до центральних офісів.
Найменше нових машин зареєстрували у Херсонський (5 шт.), Донецькій (9 шт.), Чернівецькій (61 шт.), Чернігівській (63 шт.) та Сумській (72 шт.) областях. Загальна частка цих п'яти областей становитиме всього 3,4%. Луганська область знову потрапляє до статистичних вибірок з нульовим результатом.
У липні першість продовжує утримувати марка Toyota (853 шт., з часткою 14,2%). На другій позиції вкотре, що доволі цікаво саме для українського ринку - BMW (633 шт., 10,5%). Баварська марка щомісяця просувалася на сходинку вище, тепер впевнено дихає у спину давньому очільнику рейтингу.
Французький Renault, який «закрив» місяць з результатом 428 перших реєстрацій, що становить частку 7,1%, на третій сходинці
Четверте місце у Volkswagen (360 шт., 6%), замикає першу п'ятірку Nissan з підсумком 303 легковики та часткою 5%.
Першу позицію у рейтингу окремих моделей нових легкових автомобілів утримує кросовер Toyota RAV4 (375 шт.), від якого не надто далеко лідер попередніх періодів - Renault Duster (343 шт.), якому цього разу дісталося друге місце.
Третя позиція у кросовера Honda M-NV (239 шт.), четверта - у седана Toyota Camry (140 шт.).
П'ятий - ще один представник популярної групи SUV - Mazda CX-5, який цього разку обрали 150 покупців.
Цікаво, що стрімка «кар'єра» китайського електричного кросовера Volkswagen ID.4 зненацька обірвалася - за підсумками минулого місяця він навіть не увійшов до п'ятірки лідерів, зайнявши «місце біля виходу» під номером 17, натомість на 12 позиції, вкотре покращивши результат, доволі перспективний конкурент «айдішки» - Nissan Ariya.
Серед нових легковиків, виготовлених або переобладнаних в Україні та зареєстрованих у липні (кількісно вони включені до загального рейтингу), до найпопулярніших увійшли Skoda Kodiaq (114 шт.) та Skoda Karoq (78 шт.), які випускають на закарпатському заводі «Єврокар». Наступні місця розподілили між собою переобладнані місцевими підприємствами під різні спеціальні цілі легкові автомобілі.