За даними Європейської асоціації автовиробників АСЕА у червні нинішнього року зростання купівельної активності становило 4.3%. Про це повідомляє пресслужба організації.
У червні 2024 року в країнах ЄС було зареєстровано на 4,3% легкових автомобілів більше ніж за аналогічний період минулого року. На трьох основних ринках спостерігалося стійке зростання продажів: В Італії показник становив 15,1%, у Німеччині - 6,1% та в Іспанії - 2,2%. У Франції купівельна активність знизилася на 4,8%.
Таким чином, за перше півріччя спостерігалося збільшення продажів нових легкових автомобілів на 4,5%, а всього було зареєстровано близько 5,7 млн авто. Зокрема, приріст в Іспанії становив 5,9%, у Німеччині - 5,4%, в Італії - 5,4% та у Франції - 2,8%. Проте поки ринку не вдалося повернутися на показники до пандемії.
У червні частка продажу електромобілів знову знизилася - з 15,1 до 14,4% порівняно з минулим роком. Поряд з цим, продаж гібридів збільшився з 24,4% до 29,5%. У результаті сумарна частка машин з ДВС знизилася з 49,6 до 47,1%.
Електромобілі
Червневі реєстрації знизилися на 1% і становили 156408 BEV, а ринкова частка скоротилася з 14,4% до 15,1%. Попри суттєвий інтерес до “електричок” з боку бельгійських (+50,4%) та італійських (+117,4%) покупців, це не змогло суттєво вплинути на зниження попиту на ключових ринках Німеччини (-18,1%), Нідерландів. (-15%) та Франції (-10,3%). В результаті за перше півріччя було реалізовано та поставлено на облік у ЄС 712637 BEV. Приріст склав лише 1,3% порівняно з першим півріччям минулого року, а частка ринку становила скромні 12,5%.
Реєстрації машин з PHEV також сильно скоротилися минулого місяця на 19,9%, що було зумовлено втратою інтересу до подібної техніки з боку покупців на трьох важливих ринках - Бельгії (-49,2%), Франції (-21,7%) та Німеччини (-3,4%). У червні частка машин з PHEV склала 6,1% від загального обсягу ринку з результатом 66 482 авто, опустившись з 7,9% минулого року.
HEV - єдина категорія «зелених» авто, показники якої у червні продемонстрували зростання. За перший місяць літа в ЄС було продано 321 959 авто (+26,4%). Це стало можливим завдяки купівельній активності у Франції (+34,9%), Італії (+27,2%), Іспанії (+23%) та Німеччині (+16,5%). Таким чином, за перше півріччя частка HEV зросла з 24,4 до 29,5%, порівняно з минулим роком.
Бензин та дизель
За підсумками червня продажі бензинових машин залишаються порівняно стабільними з незначним скороченням (-0,7%). Найбільше зниження спостерігається у Франції (-20,2%) та Іспанії (-7,5%), а ось у Німеччині та Італії, навпаки, авто з бензиновими моторами набирають обороти - 12,1% та 6,9% відповідно. Таким чином, сумарно на частку машин з бензиновими двигунами припадає 34,4% ринку, що на 1,8% менше, ніж у червні минулого року.
З дизельними машинами ситуація приблизно така сама. Зниження попиту становило незначні 0,9%, а загальна частка становила 12,7%. За дітище Рудольфа Дизель традиційно своїми гаманцями голосують німецькі автолюбителі (+12,4%), а в Італії, Франції та Іспанії - спостерігається зниження популярності машин на «важкому» паливі на 18,3%, 8,3% та 2,1% відповідно.