Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у червні й визначили ТОП моделей у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.
У червні українські перевізники придбали сумарно 2,7 тис. вантажівок повною масою понад 3,5 тонни. Це на 0,8% більше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 48% менше, ніж було за підсумками травня-2024.
Більшість вантажівок придбали (а також частину просто перереєстрували на родичів чи знайомих - до чого громадян підштовхує новий закон про мобілізацію, який передбачає потенційне вилучення автомобілів на оборонні потреби, у разі, якщо у власності є понад один транспортний засіб у фізичної особи) на внутрішньому ринку: 82,1% (2,2 тис. шт.).
З-за кордону привезли вживаними 6,3% вантажних автомобілів (170 шт.).
Нових вантажівок минулого місяця придбали 86 імпортних та 225 виготовлених (або переобладнаних) в Україні, сумарно 311 шт., що складає частку 11,6%.
Найбільший попит на внутрішньому ринку залишається на самоскиди (631 шт.), фургони (481 шт.), бортові (256 шт.), також купували (і, нагадаємо, переоформлювали на близьких осіб) фургони-рефрижератори (96 шт.), та бортові тентовані машини (94 шт.).
Серед окремих моделей вантажівок минулого місяця найчастіше купували (та «переписували») Mercedes-Benz Sprinter (120 шт.), КамАЗ 5320 (91 шт.), КамАЗ 5511 (89 шт.), Mercedes-Benz Atego (80 шт.), та ЗіЛ 131 (74 шт.).
Десять із двадцяти найпопулярніших вантажівок залишаються у цьому списку моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тонни, перереєстрованих на нових власників у червні 2024 року, склав 22,5 року. Шкала нарахування акцизного збору, яка збільшує його у 40 або 50 разів при перевищенні 5- або 8-річного віку вантажним автомобілем відповідно, стримує українські бізнеси, які потребують такого транспорту, щодо його масового імпорту. Своєю чергою це не дає змоги оновлюватися парку доступними для місцевих покупців транспортними засобами, навіть тими, які відповідають екологічному стандарту Євро-5.
Також варто зазначити, що залишається кілька місяців до запровадження еконорм «Євро-6» на вантажні машини, які набудуть чинності 1 січня 2025 року - що стане додатковим фактором подорожчання імпортованих автомобілів цієї групи.
Найчастіше з-за кордону у червні привозили фургони з гідробортом (41 шт.), фургони (25 шт.), фургони-рефрижератори з гідробортом (23 шт.), контейнеровози (19 шт.), та фургони-рефрижератори (11 шт.).
Серед окремих моделей вантажівок з повною масою понад 3,5 т у найбільшій кількості (36 машин) український автопарк поповнили Mercedes-Benz Sprinter. Також першу реєстрацію було здійснено для 31 шт. Mercedes-Benz Atego, 16 шт. MAN TGL, 14 шт. MAN TGM та 10 шт. Iveco Daily.
Серед нових вантажівок у червні вперше зареєстрували фургонів - 23 шт., самоскидів - 22 шт., сміттєвозів - 15, контейнеровозів - 6 шт., та 5 шт. паливозаправників.
Найпопулярнішою новою вантажівкою став фургон-рефрижератор Intercagotruck F24121, куплений у кількості 29 шт. Другий рядок займає ще один виріб місцевого підприємства, який встановлює надбудови на імпортні шасі, Intercagotruck F17422 (виконується як «реф» або як фургон для перевезення хліба).
Scania P-Series на третій сходинці, з підсумком 13 шт., на четвертій - сміттєвоз на базі Ford Trucks 1833 (11 шт.).
Замикає п'ятірку нових вантажівок інкасаторський фургон на базі Ford Transit VD C3/M3 з кількістю 10 штук.