Час від часу організації з безпеки десь у світі випускають відео, що демонструють результати краш-тестів нового автомобіля у порівнянні з чимось набагато старішим. Ці історії з'являються на новинних сайтах і в соціальних мережах.
Заголовки здебільшого натякають, що класичні автомобілі є смертельними пастками, а сучасні технології безпеки набагато кращі. Відео, яке ви можете побачити у цій публікації, дає уявлення про деякі з цих краш-тестів.
Вони вражають, оскільки кожен тест наочно демонструє, що старі автомобілі не витримують зіткнення, наражаючи на небезпеку водія та пасажирів. Але чи нові автомобілі безпечніші?
Безпека - поняття відносне, тому державні органи розробляють її певні стандарти. Які, зауважмо, змінюються, іноді з року в рік. Ніхто не сперечається, що новіші автомобілі під час тестів краще тримаються в аваріях, але є деякі фактори, про які кожен повинен знати.
По-перше, багато сучасних автомобілів набагато важчі. Тобто ретро-автомобілі здебільшого важили трохи менше, а маса автомобіля, що прискорюється, проти маси автомобіля, що рухається в протилежному напрямку, є вкрай важливим фактором впливу на рівень пошкоджень під час зіткнення.
По-друге, ми не знаємо напевно, в якому стані ці автомобілі. Звичайно, Chevrolet Bel Air 1959 року виблискує фарбою та хромом, але ми не знаємо, чи в такому ж стані рама, шасі тощо. Навіть якщо вони оригінальні, метал крихкий. Хотілося б більше контексту для цих краш-тестів, але ми не знаємо всіх деталей.
По-третє, є фактор відвертання уваги. Найбезпечніше, що можна зробити на дорозі - це бути уважним. Тоді ймовірність потрапляння в аварію менша. Звичайно, хтось все одно може врізатися в вас, навіть якщо ви робите все правильно, але ваша уважність знижує ризик. Тим часом у сучасних автомобілях може бути багато чинників, що відвертають увагу - від сенсорних екранів до постійних звукових сигналів і сповіщень.
Отже, ми, безумовно, вдячні за інновації в галузі автомобільної безпеки. Але коли ви бачите подібні краш-тести, як у відео вище, варто тримати в голові повну картину.