Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій легкових авто та визначили ТОП-20 найпопулярніших вживаних моделей, які купували (та переоформлювали) в Україні у червні.
На внутрішньому ринку впродовж червня сервісні центри МВС зареєстрували 99 тис. угод купівлі-продажу вживаних легковиків. Це на 17,6% більше у порівнянні з червнем 2023 року, та на 38,9% менше, ніж було у травні-2024. Після нещодавніх статистичних рекордів, спричинених «переписуванням» автотранспорту у зв'язку з набуттям нових правил мобілізації (вилучення на потреби ЗСУ) машин у приватних власників, обсяг перереєстрацій повертається до більш звиклих для нашого ринку значень.
Поки ці числа ще не є «чистою статистикою», оскільки паралельні індикатори показують, що досі не всі операції торгові - «переписування» частково присутні. Наприклад, кількість офіційно подарованих легковиків у червні склала 3,6 тис., що більше, ніж за весь 2023 рік, коли таких операцій було зафіксовано сумарно 3,2 тис. Водночас динаміка нормалізації показників підказує, що через місяць-два частка автомобілів, які змінили юридичного власника без фактичного продажу, наближатиметься до нуля.
Попри ймовірний вплив згаданих зовнішніх чинників, лідером серед виробників легковиків, щодо яких у червні на внутрішньому ринку найчастіше укладали угоди купівлі-продажу, залишається Volkswagen: цих легковиків було офіційно переоформлено 12,4 тис., що складає 12,5% від загального обсягу всіх угод.
На другому місці цього разу (після тривалого «сповзання» у списку) ВАЗ з часткою 6,0% та 6 тис. угод. На третьому - Renault (5,9%, 5,9 тис.). Четверте місце з часткою 5,4% та 5,4 тис. переоформлених автівок дісталося Skoda. Замикає першу п'ятірку Toyota з часткою 5,2% та 5,2 тис. угод.
Перше місце за кількістю переоформлень у червні, незалежно від обставин, продовжує утримувати давній лідер українського вторинного авторинку Volkswagen Passat (3,6 тис. угод). На другому місці знаходиться Skoda Octavia (3,1 тис. угод).
Третю сходинку зайняв Volkswagen Golf (2,7 тис. угод), на четвертій досі тримається Daewoo Lanos (2,4 тис. угод). Замикає першу п'ятірку Renault Megane (1,8 тис. угод).
Перша п'ятірка моделей, навіть з урахуванням нетипової активності автомобілістів щодо перереєстрацій, не змінилася - що пояснюється наповненістю парку популярними моделями, які й складають активну частину ринку.
Попри частковий вплив зовнішніх чинників, картина щодо марок та моделей не зазнала значних змін, оскільки їх набір на авторинку зазвичай корелюється з активною частиною (тобто тими ТЗ, які перебувають в регулярній експлуатації) парку автомобілів, відповідно продають те, на чому їздять, і, за аналогією, їздять на тому, чим торгують.