У Бельгії велосипедні вулиці і проспекти стають нормою

14:12 30.06.2024
У Бельгії велосипедні вулиці і проспекти стають нормою

Всього 10 років потрібно було бельгійському місту Генту для впровадження низки важливих змін, в яких автівок поменшало наполовину, а велосипедів додалося.

Загалом за дві п'ятирічки відсоток використання автомобілів у місті серед мешканців 250-тисячного Генту знизився з 55% до 27%. Автівки стають в пригоді лише в заміських поїздках чи далеких туристичних мандрівках. Подібного показника жодне місто країни не має.

Це дуже позитивно позначилося на екології та здоров'ї людей, оскільки кількість усіляких захворювань впала, а тривалість життя зросла. Тут офіційно визнано, що зменшення забруднення повітря сягнуло 18%.

При цьому кількість людей, котрі осідлали велосипеди й щоденно ними користуються досягла 37% від загальної кількості жителів міста. Для порівняння у 2017-му році велосипедами там користувалися лише 22% містян.

Нині на кожне господарство тут припадає щонайменше 2,6 велосипеда. Таким чином, велосипедисти й пішоходи вийшли в пріоритет.

Відповідно до запровадженого генплану, центр міста розділений на шість секцій, що оточують одну велику зону, вільну від автомобілів.

За будь-якої погоди, на гарно облаштованих просторих доріжках і вулицях з підземними критими та наземними відкритими паркувальними зонами велосипедисти ідуть на роботу, навчання і просто на прогулянки.

В місті діє вільний від автомобілів історичний центр, який є найбільшим в Бельгії - 70 гектарів. Тут створено цілу мережу пішохідних вулиць, які з 11:00 до 18:00 вільні від руху транспорту - вантажного, автомобілів, таксі та навіть велосипедів. Велосипедисти можуть перебувати на пішохідних вулицях, якщо ведуть велосипед поруч із собою.

Місто на минулому тижні приймало велоконференцію. Цьогоріч на Velo-city 2024 Ghent, прибуло понад 1600 учасників - досвід Генту вже вивчається меріями європейських міст. Під час церемонії відкриття Гент був відзначений міжнародною нагородою за чудову велоінфраструктуру.

Велосипеди тут взагалі стали пріоритетними. Це вже сприймається як культ. Для цього є всі підстави: місто побудувало 500 км велосипедної інфраструктури, це не тільки якісні велодоріжки, але й понад 60 веломостиків і тунелів, які значно підвищують безпеку велосипедистів на небезпечних перехрестях. Для результативної логістики створено 24 велосипедні вулиці та 12 тисяч паркувальних місць для велосипедів.


Источник: 24tv.ua
Фото: Velo-city conference
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024