Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у травні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах автобусів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
У травні 2024 року українські перевізники придбали 936 нових та вживаних автобусів. Це на 19,1% більше, ніж за аналогічний період минулого року, і також на 33% більше, ніж було у квітні-2024. Пік торгів у сегменті автобусів припав на серпень минулого року, далі попит на цей вид пасажирського транспорту знижувався, після чого у лютому цього року відбулося невелике зростання торгів у сегменті, яке на початку весни змінилося на зниження обсягів, яке перервалося лише у травні.
За окремими підсегментами динаміка торгів автобусами виглядає наступним чином (у порівнянні минулий місяць до попереднього місяця, М-М, та минулий місяць до аналогічного місяця минулого року, Y-Y):
Більшість автобусів було куплено на внутрішньому ринку: 826 шт., що склало 88,2% від загальної кількості.
З-за кордону привезли 7,5% вживаних автобусів від загальної кількості: 70 штук.
Також у минулого місяця вперше зареєстрували 40 нових автобусів: 32 з цього числа були виготовлені або переобладнані в Україні (3,4%), решта 8 шт. (0,9%) прибули із-за кордону.
Лідером внутрішніх перепродажів залишаються автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких купили 269 штук. Значна частина цих транспортних засобів свого часу була переобладнана у пасажирські автобуси із вантажних авто.
На другому місці БАЗ «Еталон» А079 з результатом 77 машин. На третьому - Volkswagen LT (54 шт.), на четвертій позиції «Богдан» А092 (48 шт.).
П'яте місце, з кількістю 33 автобуси, посів Iveco Daily.
Загалом на внутрішньому ринку більшість складають автобуси малої та середньої місткості.
Середній вік автобусів, котрі продавали на внутрішньому ринку у травні, склав 19,6 року.
Внаслідок великої кількості законодавчих обмежень, із-за кордону сьогодні привозять небагато автобусів. На такі транспортні засоби діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5» (з наступного року - «Євро-6»), а розмір акцизного податку у 50 разів більший на автобуси віком понад 8 років, що робить їх імпорт економічно невигідним.
У травні першість отримали автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких прибуло 11 шт. На другому місці схожий до нього за габаритним класом Volkswagen Crafter з підсумком 8 «свіжопригнаних» автобусів.
Третє місце у машини для міста VDL Ambassador (6 шт.). Четвертий - «турист» VanHool T9 (5 шт.), п'ятий (з аналогічною кількістю 5 шт.) міський/приміський автобус Mercedes-Benz Citaro.
Середній вік автобусів, котрі привозили з-за кордону вживаними, склав 12,8 року.
Більшість нових автобусів, які українці вперше зареєстрували у травні - продукція українських підприємств. Перше місце отримав звиклий мешканцям українських міст «Богдан» А-092 з результатом 18 машин.
Друге місце у не менш звиклого містянам БАЗ А081 «Еталон» (7 шт.), щоправда, цього разу більшість (5 шт.) склали не «маршрутки», а шкільні автобуси цієї моделі.
Четверта позиція у Ford Transit (5 шт.). Також до п'ятірки лідерів цього скромного рейтингу можна включити приміський/туристичний Otokar Navigo T турецького виробництва, яких було куплено 2 шт.