Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні протягом травня та визначили ТОП моделей в трьох сегментах сідлових тягачів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
У травні 2024 року українці сумарно придбали 2,8 тисячі нових та вживаних сідлових тягачів. Цей показник на 4,8% менший, ніж за аналогічний період 2023 року, та на 13,1% більший, ніж відбулося продажів у квітні 2024 року.
Частка внутрішніх продажів склала 67,4%, імпорту вживаних сідлових тягачів - 28,1%. Загальна частка «траків» з пробігом при цьому склала 95,5%.
Новими придбали 4,6% сідлових тягачів, що в кількісному вимірі дорівнює 129 одиниць такої техніки.
По окремих підсегментах динаміка ринку сідлових тягачів (у порівнянні місяць до попереднього місяця, М-М, та місяць до аналогічного місяця минулого року, Y-Y) виглядає наступним чином:
Впродовж 2023 року попит на сідлові тягачі поступово знижувався, і лише у січні 2024 відбулося деяке збільшення активності у цьому сегменті. Найменший обсяг торгів сідловими тягачами за 12 місяців був зафіксований минулого року у грудні (2,1 тис. шт.). На це було кілька причин: часткове (з наближенням до повного) задоволення потреб перевізників (насамперед міжнародних) у таких транспортних засобах, яких ще рік тому відчувався дефіцит, і їх активно купували, адже після повномасштабного вторгнення рф в Україну основним транспортом для експорту-імпорту товарів став автомобільний.
Також свій слід на бізнесі міжнародних перевізників залишили блокування так званими «фермерами-активістами» кордонів з кількома країнами, які, на жаль, після певної паузи відновилися. Досі темпи торгів у цьому сегменті перебували на порівняно низькому (водночас стабільному) рівні, і лише травень завершився з певним зростанням сумарного обсягу. Однак найбільший приріст зафіксовано у перепродажах всередині країни, результати в інших підсегментах кількісно (і у відсотках) менші. Не виключено, що насправді ринок сідлових тягачів насправді зменшився, а збільшення кількості угод купівлі-продажу пов'язане зі стрибком переоформлень автомобілів на інших осіб, спричинене новими законами про мобілізацію.
Найпопулярнішим сідловим тягачем на внутрішньому ринку в Україні впевнено залишається DAF XF. Угод щодо купівлі-продажу таких моделей уклали 534 шт.
Друге місце за кількістю у MAN TGX, 268 шт., третє у Volvo FH, 210 шт.
Четвертий у рейтингу «траків» з пробігом Renault Magnum (182 шт.), п'ятий - Renault Premum (115 шт.).
У травні першість серед «пригнаних» тягачів здобув DAF XF, який поповнив наш автопарк у кількості 235 шт. На другій позиції у списку MAN TGX з підсумком 199 перших реєстрацій.
На третьому місці надалі перебуває Volvo FH (96 шт.), на четвертому - Scania R-Series (80 шт.). Замикає першу п'ятірку Mercedes-Benz Actros (44 шт.).
Серед нових моделей сідлових тягачів українські перевізники найчастіше купували Volvo FH (43 шт.).
Друге місце у цій категорії посідає MAN TGX з підсумком 34 машини. Третя позиція (31 шт.) у Scania R-Series.
Четвертий у заліку нових сідлових тягачів DAF XF (8 шт.), п'ятий - Mercedes-Benz Actros (4 шт.).