Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у травні та визначили Топ моделей у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.
У травні українські перевізники придбали сумарно 5,2 тис. вантажівок повною масою понад 3,5 тонни. Це на 141,3% більше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 44,6% більше, ніж було за підсумками квітня-2024.
Більшість вантажівок придбали (а також чималу частину просто перереєстрували на родичів чи знайомих - до чого громадян підштовхують нові закони про мобілізацію, які передбачають потенційне вилучення автомобілів на оборонні потреби, у разі, якщо у власності є понад один транспортний засіб у фізичної особи) на внутрішньому ринку: 90,4% (4,7 тис. шт.). І саме внаслідок стрибка перереєстрацій зросли статистичні обсяги ринку, проте фактична кількість проданих машин найімовірніше залишається на рівні попередніх місяців.
З-за кордону привезли вживаними 3,9% вантажних автомобілів (202 шт.).
Нових вантажівок минулого місяця придбали 116 імпортних та 179 виготовлених (або переобладнаних) в Україні, сумарно 295 шт., що складає частку 5,7%.
Найбільший попит на внутрішньому ринку залишається на самоскиди (1411 шт.), фургони (1044 шт.), бортові (479 шт.), також купували (і, нагадаємо, переоформлювали на близьких осіб) платформи (234 шт.), та бортові тентовані машини (188 шт.).
Серед окремих моделей вантажівок минулого місяця найчастіше купували (та «переписували») Mercedes-Benz Sprinter (304 шт.), Mercedes-Benz Atego (248 шт.), КамАЗ-5320 (201 шт.), Mercedes-Benz Vario (191 шт.), та ЗіЛ 131 (183 шт.).
Десять із двадцяти найпопулярніших вантажівок залишаються у цьому списку моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тонни, перереєстрованих на нових власників у травні 2024 року, склав 22,8 року. Шкала нарахування акцизного збору, яка збільшує його у 40 або 50 разів при перевищенні 5- або 8-річного віку вантажним автомобілем відповідно, стримує українські бізнеси, які потребують такого транспорту щодо його масового імпорту. Своєю чергою це не дає змоги оновлюватися парку доступними для місцевих покупців транспортними засобами, навіть тими, які відповідають екологічному стандарту Євро-5.
Також варто зазначити, що залишається кілька місяців до запровадження еконорм «Євро-6» на вантажні машини, які набудуть чинності 1 січня 2025 року - що стане додатковим фактором подорожчання імпортованих автомобілів цієї групи.
Найчастіше з-за кордону у травні привозили фургони з гідробортом (54 шт.), контейнеровози (29 шт.), фургони (25 шт.), фургони-рефрижератори з гідробортом (16 шт.), та фургони-рефрижератори (14 шт.).
Серед окремих моделей вантажівок з повною масою понад 3,5 т у найбільшій кількості (43 машини) український автопарк поповнили Mercedes-Benz Atego. Також першу реєстрацію було здійснено для 34 Mercedes-Benz Sprinter, 28 Iveco Daily, 12 MAN TGX та стільки ж MAN TGL.
Серед нових вантажівок у травні вперше зареєстрували самоскидів - 33 шт., фургонів-рефрижераторів - 26 шт., фургонів - 25 шт., сміттєвозів - 11, автокранів - 7 шт.
Найпопулярнішою новою вантажівкою став самоскид китайського виробництва Sinotruk Howo T5G, куплений у кількості 28 шт.
Другий рядок займає інкасаторський фургон на базі Ford Transit VD C3/M3 з кількістю 24 проданих машини.
Renault Master третій, з підсумком 19 шт., на четвертій позиції - рефрижератор CLW (18 шт.).
Замикає п'ятірку нових вантажівок автовежа на базі Iveco Daily TK-IV AGP з кількістю 10 штук.