Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій легкових авто та визначили ТОП-20 найпопулярніших вживаних моделей, які купували (та переоформлювали) в Україні у травні.
На внутрішньому ринку впродовж травня сервісні центри МВС зареєстрували 162,2 тис. угод купівлі-продажу вживаних легковиків. Це майже удвічі, на 90,7% більше у порівнянні з травнем 2023 року, та на 29,6% більше, ніж було у квітні-2024. Загалом це абсолютний кількісний рекорд для внутрішнього ринку, щонайменше за минулі 10 років.
Однак перш ніж перейти до детального огляду цього сегмента авторинку, варто зазначити, що цього разу картина марок та моделей може не повною мірою відповідати дійсності. Оскільки, як зазначають аналітики Інституту досліджень авторинку, є значна ймовірність, що близько 50% угод були оформлені між членами сімей або родичами. До таких дій українців спонукають нові закони про мобілізацію, які набули чинності, і в яких міститься норма щодо потенційного вилучення автомобілів у фізичних осіб на оборонні потреби, якщо така особа володіє більше ніж одним транспортним засобом.
Тому варто припускати, що у травні кількість фактичних продажів залишилася на рівні попередніх місяців, тобто близько 80...85 тисяч угод, а картина ринку може бути певною мірою змінена так званими «другими у сім'ї автомобілями», які найчастіше переоформлювали на інших осіб, щоб зняти з себе «зайві» транспортні засоби.
Попри ймовірний вплив згаданих зовнішніх чинників, лідером серед виробників легковиків, щодо яких у травні на внутрішньому ринку найчастіше укладали угоди купівлі-продажу, залишається Volkswagen: цих легковиків було офіційно переоформлено 20,8 тис., що складає 12,8% від загального обсягу всіх угод.
На другому місці Renault з часткою 6,2% та 10 тис. угод. На третьому - Toyota (5,6%, 9,1 тис.). Четверте місце з часткою 5,5% та 8,9 тис. переоформлених автівок дісталося ВАЗ. Замикає першу п'ятірку Skoda з часткою 5,4% та 8,7 тис. угод.
Перше місце за кількістю переоформлень у травні, всупереч усім зовнішнім впливам на ринок, вкотре зайняв давній лідер українського вторинного авторинку Volkswagen Passat (5,7 тис. угод). На другому місці знаходиться Skoda Octavia (4,9 тис. угод).
Третю сходинку зайняв Volkswagen Golf (4,1 тис. угод), на четвертій досі тримається Daewoo Lanos (3,3 тис. угод). Замикає першу п'ятірку Renault Megane (2,9 тис. угод).
Перша п'ятірка моделей, навіть з урахуванням нетипової активності автомобілістів щодо перереєстрацій, не змінилася - що пояснюється наповненістю парку популярними моделями, які й складають активну частину ринку.
Загалом ТОП-20 вживаних легковиків на внутрішньому ринку у травні 2024 року виглядає так:
Попри нетипово велику кількість угод купівлі-продажу, картина щодо марок та моделей не зазнала значних змін, оскільки набір марок/моделей на авторинку зазвичай корелюється з активною частиною (тобто тими, які перебувають в регулярній експлуатації) парку автомобілів, відповідно продають те, на чому їздять, і, за аналогією, їздять на тому, чим торгують.