Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у квітні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах автобусів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
У квітні 2024 року українські перевізники придбали 704 нових та вживаних автобусів. Це на 0,6% менше, ніж за аналогічний період минулого року, і також на 5,4% менше, ніж було у березні-2024. Пік торгів у сегменті автобусів припав на серпень минулого року, далі попит на цей вид пасажирського транспорту знижувався, після чого у лютому цього року відбулося невелике зростання торгів у сегменті, яке на початку весни змінилося на зниження обсягів, котре триває й досі.
Більшість автобусів було куплено на внутрішньому ринку: 608 шт., що склало 86,4 від загальної кількості.
З-за кордону привезли 5,3% вживаних автобусів від загальної кількості: 37 штук.
Також у минулого місяця вперше зареєстрували 59 нових автобусів: 44 з цього числа були виготовлені або переобладнані в Україні (6,3%), 15 шт. (2,1%) прибули із-за кордону.
Лідером внутрішніх перепродажів залишаються автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких купили 180 штук. Значна частина цих транспортних засобів свого часу була переобладнана у пасажирські автобуси із вантажних авто.
На другому місці Богдан/Ataman А-092 з результатом 46 машин. На третьому - БАЗ/ЧАЗ А079 «Еталон» (45 шт.), на четвертій позиції Volkswagen LT (36 шт.);
П'яте місце, з кількістю 22 автобуси, посів Mercedes-Benz серії TN/T1.
Загалом на внутрішньому ринку більшість складають автобуси малої та середньої місткості.
Середній вік автобусів, котрі продавали на внутрішньому ринку у квітні, склав 19,8 року.
Внаслідок великої кількості законодавчих обмежень, із-за кордону сьогодні привозять небагато автобусів. На такі транспортні засоби діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5» (з наступного року - «Євро-6»), а розмір акцизного податку у 50 разів більший на автобуси віком понад 8 років, що робить їх імпорт економічно невигідним.
У квітні першість отримали автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких прибуло 14 шт. На другому місці схожий до нього за габаритним класом Volkswagen Crafter з підсумком 3 «свіжопригнаних» автобуси.
Третє місце у «туриста» VanHool T9 (2 шт.). Наступні моделі, до шостого рядка, поповнили український автопарк в аналогічній кількості - VanHool Astromega, MAN Lions Coach та Ford Transit.
Середній вік автобусів, котрі привозили з-за кордону вживаними, склав 12,2 року.
Більшість нових автобусів, які українці вперше зареєстрували у квітні - продукція українських підприємств. Перше місце отримав міський 23-місний ЗАЗ А10 з низькою підлогою, пневмопідвіскою та двигуном від китайського виробника Weichai й механічною КПП з тим же логотипом (або опційною ZF), що за запевненням виробника автобуса дозволяє йому працювати навіть на маршрутах у Польщі. Таких машин продано 12 штук.
Друге місце у більш звиклого мешканцям міст Богдан/Ataman А-092 (11 шт.), третє посів БАЗ А081 «Еталон» (10 шт.), четверте - автобуси на базі Ford Transit (8 шт.). Також до п'ятірки лідерів цього скромного рейтингу можна включити приміський/туристичний Otokar Navigo T турецького виробництва, яких було куплено 5 шт., стільки ж, як ще одного «містянина» ЗАЗ А08.