Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у квітні й визначили ТОП типів та марок у трьох сегментах напівпричепів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Подібно як і в сегменті сідлових тягачів, у квітні активність ринку щодо торгівлі напівпричепами до них не надто змінилася. Протягом минулого місяця українці придбали 2,6 тисячі нових та вживаних напівпричепів. Це на 13,5% менше, ніж за аналогічний період минулого 2023 року, а також на 2,4% менше, ніж було у березні-2024.
Якщо у пов'язаному сегменті сідлових тягачів відбулося деяке статистичне зростання обсягів ринку, ймовірно внаслідок збільшення кількості перереєстрацій «зайвих» машин, то напівпричепи показали лише зменшення торгів ними, яке, ймовірно, продовжуватиметься щонайменше до початку зернозбирального сезону, коли зросте попит на самоскиди-зерновози. Та й то за умови, якщо у попередні роки цей попит не був «закритий» перевізниками.
За підсумками квітня 55,2% усіх напівпричепів купили на внутрішньому ринку (1,5 тис. угод). Із-за кордону привезли 1008 вживаних напівпричепів, що склало 38,1% від загальної кількості.
Новими придбали 6,8% напівпричепів (180 шт.). З цього числа 21 виготовили в Україні, а решта 159 шт. були імпортовані новими з-за кордону.
Найбільший попит на внутрішньому ринку у квітні спостерігався на напівпричепи-самоскиди. Таких придбали 25,5%, або 373 шт. кількісно. Не втрачають популярності контейнеровози (12,9%, 189 шт.) та бортові тентовані (11,3%, 165 шт.).
До цього ТОП-5 також потрапили бортові версії (10,5%, 154 шт.) та тентовані напівпричепи (126 шт., 8,6%).
Серед виробників лідером на внутрішньому ринку напівпричепів залишається німецький Shmitz. З-поміж усіх напівпричепів їх було 21,7% (317 шт.).
Друге і третє місця зайняли також німецькі бренди - Krone (162 шт., 11,1%) та Koegel (141 шт., 9,7%) відповідно.
На четвертому місці розмістився австрійський Schwarzmuller (71 шт., 4,9%), на п'ятому - Wielton (63 шт., 4,3%).
З-за кордону протягом квітня 2024 року найчастіше привозили тентовані напівпричепи (38,5%, 388 шт.), тентовані платформи (15%, 151 шт.) та рефрижератори (14,9%, 150 шт.).
До п'ятірки найпопулярніших за типом також увійшли самоскиди (10,2%, 103 шт.), та контейнеровози (8%, 81 шт.).
Виробники: першою в переліку найпопулярніших вживаних напівпричепів, привезених з-за кордону, вкотре стала марка Shmitz. Її частка склала 48,2% (486 шт.).
Друге місце посіла продукція Krone (130 шт., 12,9%). На третьому місці розташувався Koegel (99 шт., 9,8%), на четвертому - Schwarzmueller (42 шт., 4,2%).
Замикає п'ятірку Wielton з підсумком 21 шт., та часткою у своєму сегменті 2,1%.
Переважну частину усіх нових напівпричепів, куплених у квітні, склали рефрижератори (38 шт., 21,1%) та самоскиди (36 шт., 20%).
Тентовані напівпричепи у своєму сегменті ринку зайняли 13,3% (24 шт.), бортові тентовані були продані у кількості 18 шт. що складає частку 10%, розмістившись відповідно на третьому та четвертому місцях. П'ятий номер у списку за типами належить цистернам для небезпечних вантажів (15 шт., 8,3%).
Рейтинг виробників нових напівпричепів надалі очолює німецький Shmitz (48,3%, 87 шт.). Друге місце посів Wielton (22 шт., 12,2%), третє - Stas (8,3%, 15 шт.).
Четверта сходинка у продукції марки Everlast (12 шт., 6,7%), замикає першу п'ятірку TAD з підсумком 3,3% та 6 напівпричепами.