Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у квітні та визначили Топ моделей у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.
У квітні українські перевізники придбали сумарно 3,6 тис. вантажівок повною масою понад 3,5 тонни. Це на 72,6% більше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 33,9% більше, ніж було за підсумками березня-2024.
Більшість вантажівок придбали (а також перереєстрували - до чого громадян підштовхують нові закони про мобілізацію, про що детальніше можна дізнатися тут) на внутрішньому ринку: 86,6% (3,1 тис. шт.). І саме внаслідок стрибка перереєстрацій зросли статистичні обсяги ринку, проте фактична кількість проданих машин найімовірніше залишається на рівні попередніх місяців.
З-за кордону привезли вживаними 6,6% вантажних автомобілів (236 шт.).
Нових вантажівок минулого місяця придбали 75 імпортних та 170 виготовлених (або переобладнаних) в Україні, сумарно 245 шт., що складає частку 6,8%.
Найбільший попит на внутрішньому ринку залишається на самоскиди (1023 шт.), фургони (621 шт.), бортові (297 шт.), також купували (і, нагадаємо, переоформлювали на родичів) платформи (144 шт.), та бортові тентовані машини (125 шт.).
Серед окремих моделей вантажівок минулого місяця найчастіше купували та «переписували» Mercedes-Benz Sprinter (171 шт.), Mercedes-Benz Atego (158 шт.), КамАЗ-5511 (122 шт.), Mercedes-Benz Vario (110 шт.), та КамАЗ-5320 (109 шт.).
Десять із двадцяти найпопулярніших вантажівок залишаються у цьому списку моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тонни, перереєстрованих на нових власників у квітні 2024 року, склав 22,2 року. Шкала нарахування акцизного збору, яка збільшує його у 40 або 50 разів при перевищенні 5- або 8-річного віку вантажним автомобілем відповідно, стримує українські бізнеси, які потребують такого транспорту щодо його масового імпорту. Своєю чергою це не дає змоги оновлюватися парку доступними для місцевих покупців транспортними засобами, навіть тими, які відповідають екологічному стандарту Євро-5.
Також варто зазначити, що залишається кілька місяців до запровадження еконорм «Євро-6» на вантажні машини, які набудуть чинності 1 січня 2025 року - що стане додатковим фактором подорожчання імпортованих автомобілів цієї групи.
Найчастіше з-за кордону у квітні привозили фургони з гідробортом (59 шт.), фургони (33 шт.), контейнеровози (24 шт.), бортові тентовані машини (24 шт.), та фургони-рефрижератори з гідробортом (21 шт.).
Серед окремих моделей вантажівок з повною масою понад 3,5 т у найбільшій кількості 45 машин український автопарк поповнили Iveco Daily, крім них прибули 39 Mercedes-Benz Atego, 25 MAN TGL, 17 Renault Master та 15 Mercedes-Benz Sprinter.
Серед нових вантажівок у квітні вперше зареєстрували фургонів - 29 шт., самоскидів - 21 шт., сміттєвозів - 6 шт., автокранів - 4 шт., шасі - 3 шт.
Найпопулярнішою новою вантажівкою став промтоварний фургон Isuzu AB5101, куплений у кількості 15 шт. Другий рядок займає автомайстерня CKC-INPR75 з кількістю 13 проданих машин.
Автовежа TK IV-AGP 18 третя, з підсумком 11 шт., на четвертій позиції - інкасаторський фургон на базі Ford Transit VD C3/M3 (9 шт.).
Замикає п'ятірку нових вантажівок Renault Master, який розійшовся у кількості 9 штук.