Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у квітні й визначили 20 найпопулярніших моделей малої комерційної техніки у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових авто.
У квітні українці сумарно придбали 7,5 тисячі легких комерційних транспортних засобів повною масою до 3,5 тонни. Що на 54,9% більше, ніж за аналогічний період минулого року, а також на 31,3% більше, ніж у березні-2024. При цьому варто зазначити, що зростання статистичних показників не цілком пов'язане з фактичним збільшенням обсягів торгів - скоріше ми бачимо реакцію автомобілістів на нові закони про мобілізацію, які передбачають потенційне вилучення транспортних засобів на оборонні потреби у разі, якщо власник-фізична особа має більше одного ТЗ у володінні.
Більшість малих комерційних авто звично придбали на внутрішньому ринку - 6 тисяч (80,9%). При цьому близько 40% цього обсягу - ймовірно не фактичні продажі, а перереєстрації машин на членів сім'ї або родичів.
Із-за кордону привезли 939 вживаних машин, що належать до групи LCV (12,6%).
Нових імпортних LCV зареєстрували 490 шт., з них 33 шт. переобладнали українські підприємства з імпортних шасі чи машинокомплектів. Загалом продажі нових LCV склали 6,5% від загальної кількості придбаної малої комерційної техніки.
Найбільший попит на внутрішньому ринку залишається на вживані фургони (4,2 тис. шт.). Інші типи в меншості, зокрема фургони малотоннажні (361 шт.), вантажопасажирські (232 шт.), бортові (209 шт.), та бортові тентовані (206 шт.) машини.
Незмінну першість на внутрішньому ринку уже багато років поспіль утримує Mercedes-Benz Sprinter (1013 шт.). Починаючи з 1995 року, відколи «Спринтер» з'явився на ринку змінивши «буси» серії Т1, українські перевізники надають перевагу цьому доволі універсальному та витривалому (питання кузова упустимо) автомобілю. На наших дорогах його можна зустріти у найрізноманітніших ролях - від вантажного фургона до міської «маршрутки» чи навіть туристичного мікроавтобуса.
На другому місці Renault Master (590 шт.), третє у Ford Transit з 390 угодами купівлі-продажу. На четвертому Volkswagen Transporter (342 шт.)
Замикає першу п'ятірку ГАЗ-3302 «Газель» з підсумком 301 самохідний транспортний засіб.
З-за кордону найчастіше привозили вживані фургони (666 шт.), фургони рефрижератори (68 шт.), бортові тентовані (62 шт.), фургони з гідробортом (37 шт.) та платформи (34 шт.).
Лідером серед імпортних вживаних LCV за підсумками кількості перших реєстрацій таких транспортних засобів став Renault Master, з результатом 243 перших реєстрації.
Mercedes-Benz Sprinter, який на другому місці, поповнив наш автопарк у кількості 226 шт. Третій у списку Volkswagen Crafter з підсумком 68 машин.
Також до п'ятірки найпопулярніших «свіжопригнаних» комерційних автомобілів потрапили Renault Trafic з 63 авто, поданих на першу реєстрацію, та Renault Kangoo з 53 мініфургонами.
Серед нової малої комерційної техніки найпопулярнішими залишаються фургони (319 шт.), усі інші типи купують у порівняно невеликих кількостях. Зокрема, минулого місяця новими було придбано: фургонів з дубль-кабіною - 16 шт., вантажопасажирських - 10 шт., автопідіймачів - 6 шт., бортових - 5 шт.
Лідером сегмента нових LCV у квітні став Renault Express. Таких моделей з нульовим пробігом вперше зареєстрували 74 шт. Друга позиція у цьому списку належить Renault Master з результатом 65 шт. Третій - Volkswagen Crafter (28 шт.), четвертий - Peugeot Partner (34 шт.).
Замикає першу п'ятірку Toyota Proace, яких було куплено 19 шт.