Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику перших реєстрацій легкових авто та визначили ТОП-20 найпопулярніших моделей, які «приганяли» з-за кордону у квітні 2024 року.
Привезених із-за кордону вживаних легкових машин у квітні 2024 року на першу реєстрацію було подано 19,3 тис. - і тут, на відміну від сегмента внутрішніх перепродажів, не відбулося значного зростання обсягів, про причини якого детально описано в огляді вторинного ринку за результатами квітня. Підсумки минулого місяця більші на 28,5%, ніж був рік тому, у квітні-2023, але менші, ніж були у березні - на 9,6%.
Як і в сегменті внутрішніх перепродажів, рейтинг «свіжопригнаних» вживаних легковиків квітня традиційно очолив бренд Volkswagen, і вкотре з впевненим відривом від суперників за кількістю та часткою на ринку. Таких автомобілів зареєстрували 3 тисячі, що склало 15,6% від загальної кількості.
Друге місце продовжує утримувати Audi, з результатом 1,7 тис. перших реєстрацій та часткою 8,6%. На третьому місці - Nissan (8,2%, 1,6 тис.), далі - Renault з результатом 1,4 тис. та часткою 7,3%. П'яте місце знову у Ford (5,9%, 1,1 тис. шт.).
Лідером «свіжопригнаних» вживаних легковиків залишився Volkswagen Golf. У квітні таких привезли 965 шт. Допомагає йому тримати першість наявність електричної версії e-Golf, яку ми враховуємо до загальної кількості, як таку, що відрізняється лише типом силової установки, а за цим параметром моделі у рейтингах не розділені.
На другому місці Skoda Octavia (700 шт.), на третьому - Volkswagen Passat (565 шт.). Четвертий у списку Renault Megane, яких «пригнали» й подали на першу реєстрацію у кількості 536 авто. Замикає п'ятірку лідерів «свіжопригнаних» легковиків Voklswagen Tiguan з підсумком 480 шт.
У ТОП-20 квітня, як і у кілька попередніх місяців, присутні три електромобілі: Nissan Leaf, Tesla Model 3 та ще одна Tesla - Model Y. Крім них до загального заліку враховані електричні Volkswagen e-Golf, які поповнили наш автопарк у кількості 247 штук. Можна згадати й про електричний Ford Focus, проте їх у квітні прибуло всього 9 шт., тож за такої кількості це не робить значного впливу на ринок та позиціювання згаданої моделі у рейтингах. Сприяють імпорту електричних авто «нульова» ставка розмитнення та відсутність збору до Пенсійного фонду при першій реєстрації. Також до цього переліку можна додати й фактор економії на пальному, ціни на яке доволі відчутні.
Ось як виглядає ТОП-20 найпопулярніших імпортованих вживаних легкових машин квітня:
У квітні зафіксовано менше перших реєстрацій легкових авто з пробігом (місяць до місяця), хоч до цього обсяги «пригону» зростали. Проте наразі рано говорити про усталення певного тренду, оскільки зниження обсягів за лише один місяць не дозволяє стверджувати, що попит на імпортовані авто зменшується. Скоріше навпаки - накопичується так званий «відкладений попит», оскільки у довоєнні часи обсяги поповнення автопарку новоприбулими легковиками з пробігом були значно більші.
Також варто враховувати те, що між розмитненням та першою реєстрацією, які, власне, обліковані у цьому огляді, стікає певний час - від кількох днів до кількох місяців (якщо, наприклад авто зі США потребує ремонту). Тому опрацьовуючи саме перші реєстрації ми бачимо підсумки імпорту з певним запізненням, особливо стосовно автомобілів з країн Америки, Китаю та Кореї.
Про вантажні електромобілі, які нещодавно отримали пільги у вигляді касування ПДВ на них. Поки ці зміни правил не надто позначилося на обсягах їхнього імпорту. У квітні таких прибуло 41 шт., не більше, ніж, до прикладу, було у березні (47 шт.), але трішки більше ніж у лютому (19 шт.) та січні (25 шт.) цього року. Проте торік, і без пільг, фіксувалися подібні обсяги - бувало до 39 новоприбулих вантажівок на електротязі у місяць.