Першим і найбільш масовим електрокаром в Україні був Nissan Leaf. Модель залишається популярною, але з часом її витісняють більш сучасні аналоги. Особливо сильні враження справляють китайські автовиробники. Китай давно довів, що може створювати техніку не гірші за західних конкурентів. Сьогодні ви дізнаєтеся про десять моделей електрокарів китайської збірки, що вже мають великий попит в Україні чи можуть стати бестселерами у майбутньому.
Seagull або Чайка - найкомпактніша модель в асортименті BYD. Довжина хетчбека становить 3780 мм, що навіть менше за популярний в Україні Skoda Fabia, але більше за Peugeot 108. Проте дітище BYD є електромобілем, що дає йому дві переваги. По-перше, це просторий салон із плоскою підлогою. По-друге, модель має непогану динаміку. Особливо тішить швидкий старт із місця. Проблем із керованістю немає: кермо гостре та чуйне, а мінімальний радіус повороту становить 4,95 метра.
BYD Seagull має 3 комплектації. Ціновий діапазон: $13-15 тис. Нещодавно виробник оновив усі автомобілі до актуального модельного року. Зовнішність і технічна складова багатьох моделей не змінилися, але зросла їхня цінова доступність. Модель Seagull ближче до компактних сітікарів, ніж до повнорозмірних авто. Однак це не заважає електромобілю мати багажник об'ємом 930 літрів. Для порівняння, у стандартному седані це 400-500 літрів. Залежно від комплектації BYD Seagull оснащується батареєю ємністю 30 або 38,9 кВт. Заряду вистачає на 305 або 405 км пробігу відповідно. Приводить автомобіль у рух 55-кіловатний електромотор (75 к.с.) на передній осі. Розігнатися до 100 км/год з місця можна за 9,5 секунд. Модель Seagull має підвіску McPherson спереду і торсіони позаду, дискові гальма, електродзеркала, зручне мультикермо, пару дисплеїв у салоні, акустичну систему на 4 динаміки, сидіння з екошкіри.
І знову електромобіль BYD, але цього разу гаряча новинка. Модель Up вийшла на ринок Китаю у березні та одразу знайшла своїх фанатів. Немає жодних сумнівів у тому, що це новий бестселер марки. За фактом BYD випустив доступну альтернативу моделі Yuan Plus з трохи цікавішим дизайном. Щоб новинка не привертала до себе увагу усіх покупців та фанатів марки, її моторна гамма обмежена лише двома агрегатами потужністю 70 і 130 кВт. Згаданий Yuan Plus має електромотор на 150 кВт.
BYD Yuan Up позиціюють як бюджетний електричний кросовер для молоді. Модель має 3 комплектації. Ціновий діапазон: $17-21 тис. І знову виробник дивує: за рівнем оснащення електрокар базового рівня не поступається середньобюджетним авто з ДВЗ. Батареї ємністю 32 або 45 кВт (залежить від комплектації) вистачить на 301 або 401 км пробігу відповідно. У базі модель оснащена 70-кіловатним електромотором, який може розігнати її до 100 км/год за 12 секунд. У двох інших комплектаціях встановлено агрегат потужністю 130 кВт. Привід передній.
Модель Yuan Up успадкувала фірмовий стиль виробника: аеродинамічний кузов, витягнута оптика з перегородкою між фарами, цікава зона порогів, велика кількість контрастних накладок кузова. Попри стриманий дизайн автомобілі BYD вміють притягувати до себе погляди. Потішила велика кількість опцій комфорту: безключовий доступ до салону, великий центральний дисплей, шкіряний мультикермо, парктроніки «в коло», акустика з шістьма динаміками, панорамна камера, електродзеркала з підігрівом. Нетипова ситуація для бюджетних електрокарів: BYD Yuan Up отримав кондиціонер з тепловим насосом. Безумовний ТОП за свої гроші - у світі небагато електричних кросоверів до $20 тис., що можуть проїхати до 400 км без підзарядок.
До початку 2024 року саме Yuan Plus був призером водійських симпатій. Минулого року цю модель продали у кількості 100 тис. одиниць. Водії цінують її за відмінне співвідношення ціна-якість та впізнаваний дизайн. Зовні Yuan Plus дуже схожий на минулу модель із нашого рейтингу. Дизайн Yuan Plus трохи стриманіший: простий і витончений бампер, класичні дверні ручки та захист днища, що ніби напливає на пороги. Довжина електрокара становить 4455 мм, що ставить його на один рівень з Toyota RAV4 I та Hyundai Sportage III. Чудова модель для їзди містом і невеликих подорожей.
Електричний кросовер має 5 комплектацій. Ціновий діапазон: $20-24 тис. Базову версію складно назвати бідною: сучасна LED-оптика, шкіряне мультикермо, камера заднього виду, акустика на 8 динаміків, електродзеркала з підігрівом, датчик світла, ДХВ. У старших комплектаціях з'являється панорамна камера, люк у стелі, електропривод багажника, сидіння першого ряду з електроприводом і вентиляцією, очищувач повітря.
Технічна складова BYD Yuan Plus: електромотор потужністю 150 кВт на передній осі та батарея ємністю 50 або 60,5 кВт залежно від комплектації. Запас ходу авто становить 430 або 510 км. Повністю зарядити батареї на швидкій станції можна за 30-40 хвилин. Максимальна швидкість обмежена 160 км/год, чого кросоверу вистачає з головою.
Справжня легенда світу електромобілів. Один з найпопулярніших електричних кросоверів на міжнародних ринках. Сьогодні цю модель збирають у Німеччині, США та Китаї. Модель ID.4 з Китаю має приписку Crozz чи X залежно від заводу походження (FAW чи SAIC). Найбільшим попитом серед українців користується варіант Crozz. Він дешевший за європейський «аналог» майже вдвічі, хоч має лише кілька відмінностей в екстер'єрі та технічній частині
Volkswagen ID.4 Crozz має 4 комплектації. Вони справді відрізняються одна від одної. У базі кросовер має батарею ємністю 55,7 кВт та єдиний електромотор потужністю 125 кВт. Запас ходу становить 425 км. Така комплектація не має великий попит. Починаючи з комплектації Pure+ електрокар оснащують батареєю на 84,8 кВт та більш потужним електромотором на 150 кВт. Запас ходу цієї та наступною комплектації Pro становить 600 км. Водієві варто обирати між такими ID.4 Crozz та «зарядженою» версією Prime. У ній кросовер отримує повний привід, 230 кВт потужності та запас ходу 554 км без підзарядок.
В базовий набір опцій входить мультикермо, 2-зонний клімат-контроль, акустика на 7 динаміків, адаптивна LED-оптика, дзеркала з підігрівом, камера заднього виду, повношвидкісний адаптивний круїз-контроль, дах з панорамним люком, комбіноване оздоблення салону. У старших комплектаціях модель отримує електропривід багажника, панорамну камеру, підвіску змінної жорсткості, преміальну акустичну систему та проекцію на лобове скло.
На шостому місці практичний кросовер з футуристичним дизайном. Nissan Ariya став другим масовим електромобілем марки. Більш сучасна модель поступається Leaf в обсягах продажів, але випереджає за характеристиками та рівнем комфорту. Як і минулі моделі з рейтингу, Ariya належить до бюджетного сегмента електрокарів.
Габарити моделі становлять 4603 x 1900 x 1633, що наближає новинку до Audi Q4 e-tron та Lexus UX300E. Комплектацій п'ять. Базова Ariya має батарею на 65 кВт з запасом ходу 501 км та один електромотор потужністю 160 кВт. Значно більший попит мають версії з 178-кіловатним електромотором та батареєю на 90 кВт. Їх запас ходу становить 623 км. Дві останні комплектації мають повний привід від двох електроморів загальною потужністю 320 кВт. Запас ходу обмежено 533 та 559 км через підвищену масу авто та високе енергоспоживання.
Nissan Ariya залишається одним з найпопулярніших електрокарів в Україні з 2022 року. Водії цінують модель за цікавий дизайн, гарний набір опцій комфорту та доступну ціну. У базі авто вже має адаптивну LED-оптику, парктроніки, двозонний клімат-контроль, сидіння з підігрівом, бездротова зарядка для гаджетів у салоні. У старших комплектаціях з'являється двошаровий склопакет, електропривод багажника, преміальна акустика, проекційний дисплей.
Знову марка BYD і знову кросовер. Мабуть, саме ця модель має краще співвідношення ціна-якість серед електромобілів до $30 тис. Потужний електромотор, великий запас ходу, просторий і світлий салон, чудова якість збірки - все це про BYD Song Plus. Приємний бонус: свіжий дизайн у морському стилі, що виділяє кросовер серед інших учасників дорожнього руху.
Повнорозмірний електричний кросовер пропонується у 4 комплектаціях. Перші 3 оснащуються батареєю ємністю 71,8 кВт. Її вистачає на 520 км пробігу без підзарядок. Максимальна комплектація має 87-кіловатну батарею, що дає 605 запасу ходу на одному заряді. Силова установка: електромотор потужністю 150 або 160 кВт залежно від комплектації. Привід завжди передній. Розгін до 100 км/год займає лише 5 секунд. Не дайте BYD Song Plus себе обдурити. Це швидкий, навіть агресивний кросовер із чудовим зчепленням, високою керованістю та потужними гальмами. У режимі їзди Eco він перетворюється на спокійний сімейний автомобіль.
Хоч виробник позиціював модель Zeekr X як комфортний кросовер для міста, вже у базовій комплектації він має електромотор потужністю 200 кВт. Такий кросовер розганяється з місця до 100 км/год лише за 4 секунди. На вибір є 3 комплектації, 6 кольорів кузова та 4 колірні схеми салону. Скромна довжина в 4450 мм дає змогу маневрувати навіть у насиченому трафіку та на заповнених стоянках.
Усі комплектації Zeekr X оснащено батарею ємністю 66 кВт. Базова версія має задній привід, а дві інші є повнопривідними. Їх загальна потужність складає 315 кВт, а запас ходу обмежено 500 та 512 км. На жаль, максимальна швидкість обмежена 190 км/год. Кросовер має потужну динаміку. На коротких дистанціях Zeekr X може змагатися навіть зі спортивними бензиновими авто. Опції комфорту не розчарували. Кросовер має акустичну систему Yamaha з 13 динаміками, двозонний клімат-контроль, мультикермо з підігрівом, сидіння з оздобленням з екошкіри та панорамний дах. Цікаві особливості моделі: амбієнтна підсвітка салону, модуль розпізнавання обличчя у стійці двері водія та холодильник у салоні.
Нова європейська класика. Іноді її називають преміальним аналогом Volkswagen ID.4 і Skoda Enyaq iV. Більшість представників лінійки e-tron збирають у Китаї. Ця ж країна сьогодні є головним ринком для Audi. Ціновий діапазон: $33-41 тис. На вибір пропонується 5 комплектацій. Хоч модель неодноразово оновлювалася після виходу на ринок, єдина серйозна відмінність версій актуального модельного року від попередників полягає у збільшенні ємності батареї
Актуальні Audi Q4 e-tron мають батарею ємністю 84,8 кВт. Залежно від комплектації це дає від 560 до 605 км запасу ходу. Три з п'яти комплектацій мають один електромотор потужністю 150 кВт. У двох інших привід повний, а потужність збільшена до 230 кВт. Кросовер має комфортний шкіряний салон з тризонною кліматичною системою, панорамним люком, центральним 11,6-дюймовим дисплеєм, передніми сидіння з електроприводом та бездротовою зарядкою для гаджетів. У топових комплектаціях водіям пропонують дзеркала з пам'яттю, повношвидкісний адаптивний круїз-контроль, підігрів першого ряду та гарні електронні асистенти: розпізнавання дорожніх знаків, автоматична парковка тощо.
Найгарячіший електромобіль останніх років. Zeekr 001 є чимось середнім між спортивними універсалами минулого та сучасними крос-купе. Нетиповий кузов у стилі Shooting Brake, витончена оптика та великі спортивні колеса одразу привертають до себе погляди. На початку 2024 року модель отримала рестайлінг. Зовнішність трохи освіжили, а технічну «начинку» серйозно переробили. Тепер модель не відстає від останніх трендів в автомобілебудуванні та пропонує потужні характеристики за адекватною ціною.
Після рестайлінгу 2024 року Zeekr 001 кількість комплектацій зменшилась з 6 до 4. Електромоторну гаму теж скоротили. Фактично, модель має дві базові комплектації: повнопривідну та одномоторну. Перша має 675 км запасу ходу та два електромотори загальною потужністю 580 кВт. Це єдиний варіант електрокара з батареєю на 95 кВт. У другому варіанті авто має єдиний електромотор потужністю 320 кВт на задній осі та батарею на 100 кВт. На одному заряді можна проїхати 750 км. Потужність двох наступних комплектацій складає 580 кВт, а запас ходу 705 км.
Електричний Zeekr 001 має гарний набір опцій: електропривід та підігрів всіх сидінь, тризонна кліматична система, багатоколірне підсвічування салону, шкіряне мультикермо, акустичну систему Yamaha на 28 динаміків, повношвидкісний адаптивний круїз-контроль. У старших комплектаціях можна побачити адаптивну пневматичну підвіску, електрохромне тонування люка, зовнішню розетку у багажнику. Також електрокар має спецверсію FR потужністю 930 кВт та 550 км запасу ходу. Це скоріше трековий суперкар, ніж автомобіль вихідного дня.
Найочікуваніший електромобіль першої половини 2024 року. Водіїв привабив дизайн, технічне оснащення та доступна ціна. Перший електромобіль китайського гіганта електроніки мав стати головним конкурентом Tesla Model 3 на китайському ринку. Але виявилося, що новинка перевершує американський електрокар майже за всіма параметрами. Проблема лише одна: надмірно високий попит. Частина замовників вже насолоджується своїм авто, іншим ж доведеться дочекатися.. вересня-жовтня. Після офіційного виходу на ринок модель Xiaomi SU7 отримала близько 70 тис. твердих замовлень і виробник виявився не готовий до такого ажіотажу.
Електричний седан Xiaomi SU7 має 3 комплектації: Standart, Pro та Max. У першому випадку авто має батареєю ємністю 73,6 кВт та один електромотор потужністю 220 кВт на задній осі. Одного заряду вистачить на 700 км пробігу. Версія Pro має аналогічний електромотор та батарею ємністю 94,3 кВт. Її запас ходу складає 830 км. Топова версія Max отримує повний привід від двох агрегатів загальною потужністю 495 кВт. Завдяки батареї на 101 кВт вона може пройти 800 км на одному заряді. Як зазначають перші покупці, кращим варіантом є комплектація Max. Вона має гарний запас потужності для будь-яких сценаріїв експлуатації, а заряду батареї вистачить більш ніж на тиждень активної їзди без підзарядок.
Xiaomi SU7 - це безкомпромісний електромобіль із потужною динамікою та комфортним салоном. Модель має адаптивну матричну оптику, шкіряне мультикермо, парктроніки «в коло», акустичну систему з 10 динаміками, багатоколірне підсвічування салону, панорамну камеру, великий люк у даху та сидіння з підігрівом у всіх комплектаціях. Комплектація Pro оснащена лідарами від фірми Hesai та має гарні електронні асистенти. Такий SU7 навіть може самостійно паркуватися. У максимальній комплектації крім повного приводу з'являється адаптивна пневмопідвіска, нове кермо з електроприводом і проекція на лобове скло. До речі, проекція дуже чітка і насичена - не гірша за традиційну приладову панель.