Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у березні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах автобусів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
У березні 2024 року українські перевізники придбали 744 нових та вживаних автобусів. Це на 4,6% більше, ніж за аналогічний період минулого року, але на 4,4% менше, ніж було у лютому-2024. Пік торгів у сегменті автобусів припав на серпень минулого року, далі попит на цей вид пасажирського транспорту знижувався, після чого у лютому цього року відбулося невелике зростання торгів у сегменті, яке на початку весни змінилося на зниження обсягів.
Більшість автобусів було куплено на внутрішньому ринку: 619 шт., що склало 83,2 від загальної кількості.
З-за кордону привезли 9,1% вживаних автобусів від загальної кількості: 68 штук.
Також у минулого місяця вперше зареєстрували 57 нових автобусів: 42 з цього числа були виготовлені або переобладнані в Україні (5,6%), 15 шт. (2%) прибули із-за кордону.
Лідером внутрішніх перепродажів залишаються автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких купили 173 одиниці. Значна частина цих транспортних засобів свого часу була переобладнана у пасажирські автобуси із вантажних авто.
На другому місці Богдан/Ataman А-092 з результатом 56 машин. На третьому - БАЗ/ЧАЗ А079 «Еталон» (49 шт.), на четвертій позиції Volkswagen LT (40 шт.);
П'яте місце, з кількістю по 19 автобусів, поділили між собою продукти одного виробника - Mercedes-Benz, серії T1 та сімейства Vario.
Загалом на внутрішньому ринку більшість складають автобуси малої та середньої місткості.
Середній вік автобусів, котрі продавали на внутрішньому ринку у березні, склав 19,4 року.
Внаслідок великої кількості законодавчих обмежень, із-за кордону сьогодні привозять небагато автобусів. На такі транспортні засоби діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5», а розмір акцизного податку у 50 разів більший на автобуси віком понад 8 років, що робить їх імпорт економічно невигідним.
У березні першість отримали автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких прибуло 12 шт. На другому місці туристичний Volvo B12 з підсумком 7 «свіжопригнаних» автобусів.
Третє місце у міської машини Mercedes-Benz Citaro (5 шт.). Наступні моделі, якщо розділяти їх за місцями, доведеться групувати до 13 рядка у списку, адже їхня кількість однакова - по 3 або 2 одиниці.
Середній вік автобусів, котрі привозили з-за кордону вживаними, склав 13,3 року.
Більшість нових автобусів, які українці вперше зареєстрували у березні - продукція українських підприємств. Перше місце отримав БАЗ А081 «Еталон» (19 шт.), друге - Богдан А-093 (теж 15 шт.), третє - автобуси на базі Ford Transit (12 шт.). Також до лідерів можна додати Богдан А-092, яких було куплено у кількості 6 шт., всі інші моделі нових автобусів розійшлися лише по одному екземпляру.