Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у березні та визначили Топ моделей у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.
У березні українські перевізники придбали сумарно 2,7 тис. вантажівок повною масою понад 3,5 тонни. Це на 21,7% більше, ніж за аналогічний період минулого року, але фактично стільки ж (з різницею в -1 автомобіль) як було у лютому-2024. Після невеликого «просідання» на початку року, попит на вантажівки повернувся до середніх обсягів, які фіксувалися впродовж минулих восьми місяців.
Більшість вантажівок придбали на внутрішньому ринку: 83,8% (2,2 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними 10,2% вантажних автомобілів (272 шт.).
Нових вантажівок минулого місяця придбали 58 імпортних та 104 виготовлених (або переобладнаних) в Україні, сумарно 162 шт., частка - 6,1%.
Найбільш затребуваними на внутрішньому ринку залишаються самоскиди (685 шт.), фургони (444 шт.), бортові (236 шт.), також купували фургони-рефрижератори (113 шт.), та бортові тентовані (103 шт.).
Серед окремих моделей вантажівок минулого місяця найчастіше купували Mercedes-Benz Sprinter (115 шт.), ЗіЛ-130 (103 шт.), Mercedes-Benz Vario (94 шт.), Mercedes-Benz Atego (87 шт.), та КамАЗ-5511 (80 шт.).
Одинадцять із 20 найпопулярніших вантажівок залишаються у цьому списку моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тонни, проданих на внутрішньому ринку у березні 2024 року, склав 22,5 року. Шкала нарахування акцизного збору, яка збільшує його у 40 або 50 разів при перевищенні 5- або 8-річного віку вантажним автомобілем відповідно, стримує українські бізнеси, які потребують такого транспорту щодо його масового імпорту. Своєю чергою це не дає змоги оновлюватися парку доступними для місцевих покупців транспортними засобами, навіть тими, які відповідають екологічному стандарту Євро-5.
Найчастіше з-за кордону у березні привозили фургони з гідробортом (56 шт.), фургони (42 шт.), фургони-рефрижератори з гідробортом (28 шт.), контейнеровози (25 шт.), та бортові тентовані варіанти (25 шт.).
Серед окремих моделей вантажівок з повною масою понад 3,5 т у найбільшій кількості 46 машин український автопарк поповнили Mercedes-Benz Atego, крім них прибули 44 Mercedes-Benz Sprinter, 42 Iveco Daily, 26 MAN TGL, та 14 Renault Master.
Серед нових вантажівок у березні вперше зареєстрували фургонів - 26 шт., самоскидів - 13 шт., автокранів - 12 шт., бортових - 2 шт., всіх інших типів по 1 шт.
Найпопулярнішою новою вантажівкою став Renault Master, куплений у кількості 10 шт. Другий рядок займає Isizu AB5101 з аналогічною кількістю проданих машин.
Mercedes-Benz Sprinter третій, з підсумком 6 шт., і стільки ж знайшлося покупців на CargoBud 09252R.
Ще одна пара з аналогічною кількістю проданих авто (по 4 шт.) - Iveco Daily та InterCargo Truck F16421.