Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій автомобілів з електричними силовими установками й визначили ТОП-20 марок і моделей у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових електроавто.
У березні українці придбали 6,3 тисячі нових та вживаних електромобілів. Це фактично удвічі більше (на 99,6%), ніж було у березні минулого 2023 року, та на 3,6% більше, ніж було у лютому-2024.
Після невеликого зменшення обсягів торгів у цьому сегменті на початку року, далі діаграма все чіткіше схожа на «статистичне плато». Ймовірно, певний потенціал для зростання у сегменті електромобілів є, проте він не настільки потужний, як це було рік-два тому, а статистика свідчить що точка насичення ринку тут все ближче.
Як виглядає ринок електромобілів в Україні? Переважають тут імпортовані вживаними електрокари, частка таких склала 55,1%, а кількість перших реєстрацій - 3494 шт.
На внутрішньому ринку було укладено 1947 угод купівлі-продажу щодо електромобілів, що складає частку 30,7%.
Новими куплено 14,2% електричних авто (898 шт.), що менше, ніж результат минулого місяця, коли кількість нових вперше перетнула позначку в одну тисячу штук.
Серед загальної кількості електричних авто у березні 99,3% були легковими, вантажними - 0,7% (47 шт.).
Станом на початок 2024 року, за підрахунками Інституту досліджень авторинку, загальний парк автомобільної техніки з електричними двигунами складає 98 328 шт., зареєстрованих в Україні (за винятком знятих з обліку у зв'язку з вибракуванням та вивезенням за кордон): 95 999 легкових, 2327 вантажних та 5 автобусів. Числа підказують, що прихильники електромобілізації наступного місяця мають усі шанси святкувати першу сотню тисяч електромобілів в українському автопарку.
Лідерами на українському внутрішньому ринку електромобілів залишаються три марки. Найпотужніша конкуренція донедавна розгорталася між Nissan, якому вдавалося утримувати першість впродовж майже 10 років завдяки найдоступнішому й тому наймасовішому електрокару Nissan Leaf, однак його наздоганяла Tesla. І цього разу вперше відбулася зміна лідера на внутрішньому ринку - першість отримує американська марка, з солідною часткою 26% та 502 угодами купівлі-продажу.
Зараз не виглядає так, щоб Volkswagen з часткою на вторинному ринку 13,2% та 255 машинами зміг впевнено поборотися з цими двома виробниками, проте не варто втрачати з уваги те, що наш ринок активно поповнюється порівняно доступними авто цієї марки, що вироблені в Китаї, а також те, що модельний ряд ID постійно розширюється. Тож за деякий час цілком можливо, що третя позиція Volkswagen зміниться на вищу.
Також, хоч числа поки цього не підтверджують, непоганий потенціал є у Hyundai - Ioniq та, тим більше Kona, особливо європейських версій, невдовзі зможуть підняти обсяги продажів цієї корейської марки.
У ТОП-20 моделей електромобілів перше місце на внутрішньому ринку зі значним відривом від найближчих конкурентів (що доведеться спостерігати ще досить довго) займає Nissan Leaf. У березні щодо таких уклали 437 угод купівлі-продажу.
На другій сходинці Tesla Model 3, щодо якої уклали 236 угод, на третій - Volkswagen e-Golf (126 шт.).
На четвертому місці Tesla Model Y, з підсумком 114 перепродажів, п'ята позиція - у Tesla Model S, яку обрали 113 покупців.
Найпопулярніші моделі електромобілів на внутрішньому ринку у березні 2024 року:
У сегменті імпорту першість теж за Tesla, при чому не перший місяць - таких на першу реєстрацію було подано 1072 автомобілі.
Nissan, який переважає у парку BEV, у цьому списку другий з підсумком 600 імпортованих авто.
На третій позиції Volkswagen (392 шт.), на четвертій - Hyundai (281 шт.). Замикає п'ятірку Audi за підсумком 175 електричних автомобілів.
Серед «свіжопригнаних» електромобілів першість поки зберіг Nissal Leaf (530 шт.). Проте до нього щоразу ближче стає Tesla Model 3 (460 шт.), від якої намагається не відставати Tesla Model Y (356 шт.)
На четвертій позиції Volkswagen e-Golf (245 шт.). Замикає п'ятірку Tesla Model S з підсумком 189 перших реєстрацій.
Найпопулярніші моделі вживаних імпортних електромобілів у березні 2024 року:
Нещодавнє скасування ПДВ на електричні вантажівки наразі не надто позначилося на обсягах їхнього імпорту. У березні таких прибуло 47 штук, справді дещо більше, ніж, до прикладу, було у лютому (19 шт.) та січні (25 шт.) цього року. Проте торік, і без пільг, фіксувалися подібні обсяги - бувало до 39 новоприбулих вантажівок на електротязі у місяць.
Першість у списку марок нових легковиків групи BEV надалі належить Volkswagen: 256 автомобілів та частка у сегменті 28,5%. Друге місце з результатом 162 авто та 18% у BYD, третє у Honda (частково завдяки продукції DongFeng) зі 149 авто та часткою 16,6%.
Четверте та п'яте місця за Nissan (69 шт., 7,7%), та Audi (49 шт., 5,5%).
Серед окремих моделей перше місце за підсумками березня залишається за Volkswagen ID.4 (204 шт.), з впевненою кількісною перевагою над усіма іншими учасниками рейтингу. На наступному, другому місці BYD Song Plus (113 шт.).
Honda e:NS1 на третій позиції з підсумком 74 проданих нових авто.
Четверта сходинка у Honda M-NV (70 шт.), замикає п'ятірку нових електромобілів Nissan Ariya, який обрали 66 покупців.
Найпопулярніші нові електромобілі у березні 2024 року: