Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику перших реєстрацій легкових авто та визначили ТОП-20 найпопулярніших моделей, які «приганяли» з-за кордону у березні 2024 року.
Привезених із-за кордону вживаних легкових машин у березні 2024 року на першу реєстрацію було подано 21,4 тис. Такий показник помітно більший, на 35,5%, ніж був у березні-2023, і також більший, ніж був місяцем раніше - на 7,3%.
Як і в сегменті внутрішніх перепродажів, рейтинг «свіжопригнаних» вживаних легковиків березня традиційно очолив бренд Volkswagen, і вкотре з впевненим відривом від суперників за кількістю та часткою на ринку. Таких автомобілів зареєстрували 3,3 тис., що склало 15,6% від загальної кількості.
Друге місце продовжує утримувати Audi, з результатом 1,8 тис. перших реєстрацій та часткою 8,4%. На третьому місці - Nissan (8%, 1,7 тис.), далі - Renault з результатом 1,6 тис. та часткою 7,3%. П'яте місце дісталося Ford (6,1%, 1,3 тис. шт.).
ТОП-20 найпопулярніших марок серед імпортованих легкових авто з пробігом у березні 2024 року:
Лідером «свіжопригнаних» вживаних легковиків залишився Volkswagen Golf. У березні таких привезли 1019 шт. Допомагає йому тримати першість наявність електричної версії e-Golf, яку ми враховуємо до загальної кількості, як таку, що відрізняється лише типом силової установки, а за типом пального моделі у рейтингах не розділені.
На другому місці Skoda Octavia (760 шт.), на третьому - Volkswagen Passat (636 шт.). Четвертий у списку Renault Megane, яких «пригнали» й подали на першу реєстрацію у кількості 562 авто. Замикає п'ятірку лідерів «свіжопригнаних» легковиків Voklswagen Tiguan з підсумком 550 шт.
У ТОП-20 березня, як і у кілька попередніх місяців, присутні три електромобілі: Nissan Leaf, Tesla Model 3 та ще одна Tesla - Model Y. Крім них до загального заліку враховані електричні Volkswagen e-Golf, які поповнили наш автопарк у кількості 245 штук. Можна згадати й про електричний Ford Focus, проте їх у березні прибуло всього 11 шт., тож за такої кількості це не робить значного впливу на ринок та позиціювання згаданої моделі у рейтингах. Сприяють імпорту електричних авто «нульова» ставка розмитнення та відсутність збору до Пенсійного фонду при першій реєстрації. Також до цього переліку можна додати й фактор економії на пальному, ціни на яке доволі відчутні.
Ось як виглядає ТОП-20 найпопулярніших імпортованих вживаних легкових машин березня:
У березні знову зафіксовано більше перших реєстрацій легкових авто з пробігом, ніж було місяцем раніше - 21,4 тис. проти 19,9 тис., що на 7,3% більше. Поки наші побоювання щодо гальмування сегмента імпорту через низку факторів, таких як посилення перевірок документів у водіїв з української сторони, та повернення «фермерів-активістів» до блокування прикордонних доріг з боку окремих європейських країн, не виправдалися. Однак при цьому варто враховувати те, що між розмитненням та першою реєстрацією, які, власне, обліковані у цьому огляді, стікає певний час - від кількох днів до кількох місяців (якщо, наприклад авто зі США потребує ремонту). Тому наслідки від вищезгаданих факторів ще можуть проявитися з часом.
Однак скасування ПДВ на електричні вантажівки наразі не надто позначилося на обсягах їхнього імпорту. У березні таких прибуло 47 штук, справді дещо більше, ніж, до прикладу, було у лютому (19 шт.) та січні (25 шт.) цього року. Проте торік, і без пільг, фіксувалися подібні обсяги - бувало до 39 новоприбулих вантажівок на електротязі у місяць.