Який зараз рівень дефіциту кадрів на автомобільному ринку

18:41 30.03.2024
Який зараз рівень дефіциту кадрів на автомобільному ринку

Світовий автопром переживає складний перехідний час від традиційних авто з ДВЗ до електромобілів. Підприємства перепрофілюються, створюються нові відділи, виникає нагальна потреба в висококваліфікованих кадрах по напрямку «електротехніка» та інші. Виникають і амбітні стартапи в сфері електромобілів і безпілотних авто - все це потребує нових кадрів. А що вже зараз відбуваються на ринку труда?

Україна переживає дефіцит кадрів майже в усіх сферах по зовсім іншій причині - через війну з державою-терористом. Багато чоловіків пішли добровольцями боронити вітчизну, інших відправили на війну добровільно-примусово після мобілізації. На днях мають прийняти новий закон про мобілізацію, повістки приносять навіть в підприємства, які мають «броню» для своїх співробітників.

Тож AUTO-Consulting вирішив прозондувати ситуацію на ринку професіоналів: чи є криза персоналу в автомобільному бізнесі? Для цього ми поговорили з керівниками провідних автомобільних холдингів та поставили кілька питань з цього приводу.

Яка зараз ситуація з персоналом? Який відсоток вільних посад, чи є дефіцит кадрів?

«Поточна ситуація з персоналом виглядає досить напружено. Персонал, який йде на війну або звільняється з особистих підстав замінити дуже важко. Зараз на десять вакансій один кандидат. Тому конкуренція дуже потужна. Відсоток вільних посад складає біля 12 відсотків», - каже Ярослав Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.

«Дефіцит висококваліфікованого персоналу був завжди, в тій чи іншій сфері. І це питання можна було вирівнювати через підвищення кваліфікації, навчання вже на місці. Зараз ситуація погіршилася, бо не вистачає не просто висококваліфікованих технічних фахівців, не вистачає технічних фахівців взагалі. При тому, що є готовність та бажання навчити. Це зумовлено, в першу чергу, мобілізацією. Ситуація з механіками, електриками - критична!», - говорить Ірина Шаповал, менеджер з персоналу Імпортера та роздрібного бізнесу Winner.

«Ситуація з персоналом в межах допустимого, відсоток плинності кадрів 8,4%, критичної ситуації з персоналом в нас не має. Вакансії відкриваються здебільшого в зв'язку з мобілізацією співробітників. Відсоток вільних посад 2%, дефіцит кадрів спостерігається в деяких напрямках», - відповідає Оксана Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria.

«Так, у зв'язку з війною ми відчуваємо дефіцит кадрів», - коментує Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP.

«У перший рік повномасштабної війни холдинг пережив найбільший відтік кадрів за свою історію - 22%. Люди покинули свої домівки, а деякі залишилися без даху над головою і виїхали за кордон в пошуках безпеки. Багато кваліфікованих фахівців пішли на службу в ЗСУ. На всіх підприємствах нашого холдингу персонал дуже збалансований, саме тому ми гостро відчуваємо втрату кожного гравця команди. Адже на навчання працівників потрібно багато часу, підготовка працівника з деяких спеціальностей може сягати 1-2 роки. Але наша перевага в тому, що ми можемо підмінити працівника фахівцем з іншого підприємства холдингу і клієнти не відчують погіршення рівня обслуговування».

«Зараз ситуація з персоналом по автомобільному ринку непроста, особливо у виробничих сферах. VIDI відновила свій кадровий потенціал ще у кінці 2022-го року: на той момент у команді нараховувалося 1028 працівників (до війни - 1070). Станом на сьогодні - уже 1263 працівників.

Недоукомпектованість штату на початок весни становить 5% або 61 відкрита вакансія. Є певний дефіцит кадрів на посадах сервісного обслуговування. Також, є певні проблеми з пошуком якісних ІТ фахівців та маркетологів, бо більшість з них не готові працювати в офісі та віддають перевагу віддаленому формату», - підсумовує Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI.

Скільки вакансій у вас наразі відкрито та яких фахівців найбільше бракує?

«В основному відкриті робочі спеціальності - механіки, електрики, фахівці малярно-рихтувального комплексу. При цьому, дуже складно знайти фахівців із відповідним рівнем досвіду та знань на посади бухгалтерів, маркетологів», - каже Ярослав Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.

«Станом на сьогоднішній день відкрито 61 вакансію. Найбільше бракує фахівців з сервісного обслуговування (48% від усіх відкритих вакансій): автослюсарів, консультантів-приймальників, консультантів з продажу запчастин, адміністраторів сервісу тощо. 29% відкритих вакансій - це напрямок продажів: фахівці з корпоративного продажу, продавці-консультанти авто з пробігом. 23% - це вакансії адміністративного напрямку: маркетологи, ІТ фахівці, економісти», - повідомив Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI.

«Найбільше бракує технічних спеціалістів: механіків, електриків», - говорить Ірина Шаповал, менеджер з персоналу Імпортера та роздрібного бізнесу Winner.

«Відкрито наразі 15 вакансій, бракує - слюсарів з ремонту колісних транспортних засобів (автомеханіків). Це спричинено попитом таких спеціалістів в ЗСУ. За період від початку повномасштабного вторгнення в нашій компанії було мобілізовано 7% співробітників», - відповідає Оксана Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria.

«На сьогоднішній день в нашому холдингу відкрито близько 20 вакансій», - коментує Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP. - «Серед них менеджери з продажу автомобілів (нових та з пробігом), приймальники замовлень, автослюсарі, рихтувальники кузовів, маляри, маркетологи, SMM-фахівці, мийники автомобілів. Термін пошуку фахівців чималий - від місяця до півроку. Ми шукаємо людей в яких професійні якості поєднані з високими моральними принципами, що спорідненні з принципами корпоративної культури нашого холдингу. Ми шукаємо прогресивних, сміливих та позитивних людей, які хочуть і вміють працювати в команді, навчатися та розвиватися не тільки професійно, а ще й особисто».

Які переваги роботи саме у вашому дилерському холдингу?

«Офіційна зарплатня, соціальна підтримка працівників та їх родин, деякі посади мають медичну страховку, дружній стабільний колектив», - каже Ярослав Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.

«Робота в команді професіоналів, можливість навчання та розвитку, офіційне працевлаштування, пільги (спорт, харчування, медичне страхування, страхування життя, інші)», - говорить Ірина Шаповал, менеджер з персоналу Імпортера та роздрібного бізнесу Winner.

Оксана Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria, перераховує низку переваг:

  1. Робота в стабільній компанії.
  2. Конкурентна заробітна плата.
  3. Офіційне працевлаштування.
  4. Соц.пакет (мед.страхування, страхування життя, оплачувана відпустка та лікарняний, харчування).
  5. Можливість кар'єрного зросту та професійний розвиток (тренінги, вебінари, особистий бюджет на навчання).

Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP, перераховуючи переваги, загинає пальці:

  1. Впевненість у завтрашньому дні. У наших співробітників є гарантована зайнятість. Під час COVID-19 та з моменту повномасштабної війни ми відкривали нові напрямки бізнесу та створили нові робочі місця. Ми ні на день не зупиняли роботу наших підприємств.
  2. Підтримка команди. Кожен наш співробітник, працюючи в GM GROUP, знає, що він - частина великого Холдингу, і завжди може розраховувати на всебічну підтримку з боку керівництва та колег, де б він не був: на робочому місці, проїздом в місті, де є наш дилерський центр, в лавах ЗСУ чи навіть за кордоном.
  3. Постійний ріст і навчання. Наші співробітники мають змогу постійно вдосконалювати свої професійні навики за рахунок навчання. Минулого року, у холдингу, започатковано Корпоративний університет та на даний момент вибудована система навчання. На кожному підприємстві холдингу існує бібліотека, яка постійно поповнюється новинками художньої, публіцистичної та професійної літератури, доступ до якої вільний для всіх працівників підприємства. На керівні посади, в першу чергу, ми розглядаємо кандидатури своїх працівників. Тим самим забезпечуючи можливість кар'єрного зростання всім бажаючим. Що в свою чергу слугує сильною мотивацією для нашого персоналу.
  4. Соціальна орієнтація холдингу. Ми завжди приймаємо участь в різних аспектах життя регіонів, де представлено наш холдинг. Співпрацюємо з дитячими будинками та будинками для людей похилого віку. В перші місяці війни, в наших дилерських центрах, були облаштовані цілодобові центри допомоги переселенцям, де ми надавали тимчасовий притулок та речі першої необхідності. Всі працівники холдингу розуміють що є не просто частиною, а рушійною силою допомоги, яку ми надаємо тим, хто її потребує.
  5. Матеріально-технічне забезпечення. Ми забезпечуємо співробітників всіма необхідними інструментами для виконання своїх робочих завдань, від мобільного телефону до найпередовіших систем діагностики.

Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI, задумавшись, починає перераховувати переваги:

«Ми надаємо офіційну заробітну плату. Рівень офіційної заробітної плати в компанії - один з найкращих у автомобільному бізнесі - 51 257 грн (до сплати податків) за підсумками 2023 року. Ми надаємо медичне страхування, соціальні гарантії: відпустки, лікарняні оплачувані, регулярний перегляд рівня заробітної плати, можливість кар'єрного зростання - до прикладу, щороку приблизно 3% співробітників переводяться на вищі посади.

Що ще важливо - VIDI дуже стабільна компанія за плинністю кадрів - середній стаж працюючих від 5 років. 119 працівників працюють в компанії 10-14 років, 67 працівників - 15-19 років, 10 людей - більше 20-ти років.

Для нас є одним із пріоритетів допомога співробітникам, які перебувають у лавах ЗСУ. На сьогодні по групі компаній чекають на повернення 62 особи. Якщо говорити мовою цифр, то тільки у 2023 році ми закупили амуніції на 1,5 млн грн та надали грошову допомогу мобілізованим і їх родинам на 9,73 млн грн. Також, група компаній VIDI активно та регулярно допомагає силам Оборони України, за 2023 рік було надано допомоги на суму 27,9 млн.грн», - підсумовує Олександр.


Источник: AUTO-Consulting
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024