Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у лютому й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах автобусів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
У лютому 2024 року українські перевізники придбали 778 нових та вживаних автобусів. Це на 32,1% більше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 13,4% більше, ніж було у січні-2024. Пік торгів у сегменті автобусів припав на серпень минулого року, далі попит на цей вид пасажирського транспорту знижувався, і лише у лютому відбулося певне зростання торгів у цьому сегменті.
Більшість автобусів купили на внутрішньому ринку: 622 шт., що склало 79,9 від загальної кількості.
З-за кордону привезли 8,6% вживаних автобусів від загальної кількості: 67 штук.
Також у минулого місяця вперше зареєстрували 89 нових автобусів: 74 з цього числа були виготовлені або переобладнані в Україні (9,5%), 15 шт. (1,9%) прибули із-за кордону.
Лідером внутрішніх перепродажів залишаються автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких купили 199 одиниць. Значна частина цих транспортних засобів свого часу була переобладнана у пасажирські автобуси із вантажних авто.
На другому місці БАЗ/ЧАЗ А079 «Еталон» з результатом 49 машин. На третьому - Богдан/Ataman А-092 (40 шт.), на четвертій позиції Volkswagen LT (34 шт.);
Замикає п'ятірку Рута-25 (24 шт.).
Загалом на внутрішньому ринку більшість складають автобуси малої та середньої місткості.
Середній вік автобусів, котрі продавали на внутрішньому ринку у лютому, склав 19,6 року.
Внаслідок великої кількості законодавчих обмежень, із-за кордону сьогодні привозять небагато автобусів. На такі транспортні засоби діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5», а розмір акцизного податку у 50 разів більший на автобуси віком понад 8 років, що робить їх імпорт економічно невигідним.
У лютому першість отримали автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких прибуло 14 шт. На другому місці туристичний VanHool T9 з підсумком 6 «свіжопригнаних» автобусів.
Третє місце у міської машини VDL Ambassador (5 шт.), на четвертому «туристи» VanHool Astromega, які поповнили український автопарк у кількості 5 одиниць. Замикає п'ятірку новоприбулих автобусів ще один «турист» VanHool TX (4 шт.).
Середній вік автобусів, котрі привозили з-за кордону вживаними, склав 11,3 року.
Більшість нових автобусів, які українці вперше зареєстрували у лютому, це продукція українських підприємств. Перше місце зайняв Богдан А-093 (30 шт.), друге - БАЗ А081 «Еталон» (теж 30 шт.), третє - автобус на базі Ford Transit (15 шт.).
Також до п'ятірки потрапили Богдан А-092 (6 шт.) та ГОР А2347 з кількістю перших реєстрацій 3 шт.